En liten bit på väg

Rix FM Festival i Jönköping

Förutom Eric så va artisterna Adelen,Ulf Nilsson, Albin + Mittias Andreasson, Robin stjernberg och Molly Sandén där. Robin och Molly va riktigt bra!

Såg ju henne även på rix fm festival i göteborg. Stod längre ifrån högtalarna då så ljudet blev mycket bättre

Saade i sommar

Denna sommaren har det inte blivit så mycket konserter som andra år. Den bästa har ju helt klart varit Håkan Hellström på Ullevi!!! Eric har jag lyckats se två gånger iaf! Lotta på Liseberg och igår i Jönköping på Rix FM Festival! Jag och Malin tog en liten roadtripp, blev en riktigt bra kväll. Man blir ju så glad av denna killes glädje och utsrålning på scen.

Lotta på Liseberg

Rix FM i Jönköping
(hade bara mobil därför det dåliga ljudet och mindre bra bilderna)

Sötnosar

Dash

Nytt projekt på gång! Christians hund Dash är motivet denna gång. Kul att få måla ett djur för än gångs skull. Har inte gjort det sedan grundskolan tror jag.

Min Snygging <3

Rödtott

Jag har ju hunnit och vara hos frisören också. Det blev ett rejält tag på längden och färgen något rödare. Jag blev supernöjd! Lite ovant med kort hår men så skönt att få bort allt slitet hår. Kul med en förändring också. Vad tycks?

Före

Kvalitetstid

Vilka dagar jag har haft! Känner mig så lycklig!!
Jag och Christian fick äntligen till en helg att åka iväg och bara umgås, vi två! Vi hade fått ett presentkort från hans mamma på en gratis hotellnatt i Lund för ett tag sedan och äntligen fick vi chansen att utnyttja den! Så efter ett banpass på gymmet i torsdags så tog jag min väska, som såg ut att vara packad för en vecka och åkte iväg till honom. På fredagen tog vi bilen och åkte mot Lund. Vi var framme vid fyra någon gång och efter incheckningen så drog vi in mot centrum för att ta oss något att äta. Vi märkte ganska snabbt att Lund inte var någon jättekul stad. Centrum var ju såklart litet eftersom det är en liten stad men det fanns ju inte mycket att välja på vad det gällde restauranger och det var ganska dött på folk också. Vi slog oss iaf ner på en hamburgerestaurang (nej inte Mc Donalds). Där satt vi och njöt av varandras sällskap och att vi faktiskt satt och åt tillsammans på restaurang, för det har nog inte hänt mer än en gång förut, trots att vi varit tillsammans mer än ett år. Så det va väldigt mysigt. Där satt vi ett tag och pratade och gick sedan tillbaka till hotellet. På lördagsmorgonen va det dags för den goda hotellfrukosten. Det var inte alls mycket gäster på hotellet så det var så lugnt och skönt, bar start på dagen! Eftersom Lund inte var något vidare att turista i så bestämde vi oss för att ta en dagsutflyckt och eftersom vi hade bil så åkte vi till Ystad och Österlen. Ystad var så mycket mysigare än Lund. Kullerstensgator med Små söta hus med rosenbuskar utanför. Vi gick runt lite och satte oss på ett fik i solen och drack kaffe och åt bulle, som vi tyvärr fick lämna över till getingarna som kom och ville dela, jag var inte lika sugen på det. Och mitten på bullen som är det godaste.... Sen gick vi runt lite till och rörde oss sen mot Österlen och Ales stenar. Det blåste på bra uppe på berget vid stenarna men det va väldigt fint. När vi kände oss nöjda åkte vi tillbaka mot Lund igen. Vi la oss och vila lite innan vi drog in till centrum igen och ett nytt mysigt resaurangbesök. Sen va det så skönt att krypa ner i sängen framför film på tv:n och vindruvor och choklad att smaska på. Så underbart att få vara bara han och jag. På söndagen bar det hem till götet igen! Borta bra men hemma bäst!

Min axelväska passar dig fint!

Heja Molly!

Hon är så bra! En så otroligt bra förebild. Starkt av henne att stå upp för sig själv och sin fina kropp! Låten är jättebra och videon gör den bara bättre. Mycket bra budskap i denna kroppsfixerade värld vi lever i. Grymt jobbat Molly!

Hej gymmet det var ett tag sedan sist!

Så skönt att jag kom iväg och tränade idag. Jag sprang till gymmet vilket inte är mer än ca 10 min men det ger en bra uppvärmning iaf.  Sen styrketränade jag i 1 timme och sprang hem. Det var ju ett tag sedan jag va där sist, så det va härligt att äntligen kunna gå dit igen. Senast var nog i mars sen var jag ju sjuk en del och så kom sommaren. Men glädjande nog så hade jag inte tappat så mycket styrka som jag trodde, men jag antar att jag har jobbet att tacka för det! Alla dessa vagnar man har kört in och ut under vår och sommar har alltså givit resultat.

Augustibröllop

Kallor

Direkt när man kom hem från sin semester fick man upp och jobba och göra ännu ett bröllop. Har faktiskt aldrig gjort en brudbukett med bara kallor förut.

Tärnbuketter

Mamma 50 år!

Dagen innan vi åkte hem så firade vi mammas födelsedag som va dagen vi åkte hem. Vi gick till vår favoritrestuarang och det bjöds på tårta! Pappa ville inte att mamma skulle veta vilken restuarang vi skulle gå till men det listade hon ut trots ögonbindeln. Snacka om att vi drog till oss uppmärksamhet, då han som jobbade där släkte ner hela stället och vi kommer in med mamma med ögonbindel och började sjunga när han kom in med tårtan.

Sol, vind och vatten

Gamla stan natt/dag

Farfar 82 år!

Farfar fyllde också år under tiden dom va där nere!

Moppeutflykter

Eftersom Kreta är en väldigt stor ö så får man åka ganska långt för att ta sig till andra stränder. Det tog ca 1 timme att ta sig till denna stranden "Bali"

Nästa utflykt med mopparna gick till en jättefin liten strand där det inte var lika mycket folk.

Elafonissi "den rosa stranden"

Vi hyrde ju bil en dag för att åka till en sevärd strand på Kreta som heter Elafonissi. Och man blev ju inte besviken efter att ha åkt en lång och krokig väg i ca 2,5 timmar. Det var en riktigt paradisstrand, men oj vad stort det var och det var mycket folk!

Jag och Andreas passade på att leka modeller och knäppte en massa kort på oss själva, inte varje dag man kan gör det med en sådan bakgrund. Men det hade tydligen varit folk som gått förbi och skrattat åt oss enligt mamma, haha!

Påvägen hem

Överraskning nummer två

Nu har jag ju visserligen visat bilder där Elisabeth och Thomas är med men såhär såg det ut när dom kom.

Dom bodde i ett lägenhetshotell lite längre ner på gatan och hade en stor balkong med havsutsikt så där blev det lite mys innan middagarna

Strandbilder

Den här bilden är bara så fin! Pappa och Thomas hjälper farmor ut i vattnet

Varför ta det lugnt bara för att det är semester?

Det blev en del aktiviteter under första veckan

Här har jag varit ute och sprungit för första gången längs stranden, SVETTIGT!

Wolleybollmatch mot ryssar och Ukrainare... Betydligt roligare va det ju att spela familj mot familj, även om det blev smått irriterat i våran familj

När bröderna skulle upp på luftmadrasserna i poolen fick man sig ett härligt skratt

2:a löprundan på ca 5km

Brorsan åker Jetski

Pappa och Andreas åkte parasailing

Vissa dagar var det riktigt höga vågor. Denna dag va det gul flagg och det va nästan så att man inte kunde bada men det gjorde vi. MAn fick se till att använda benen och försöka hoppa för att inte få hela vågor över sig. Jag hade med mig luftmadrassen och lyckades "surfa" med några vågor, en gång landade jag uppe på stranden. riktigt häftigt!

Bolllek i poolen

Andreas håller i styrketräning, jag var med en dag och det var bra jobbigt faktiskt. Ni förstår kanske varför vi blev middagsunderhållning för övriga gäster, haha! och då har jag inte tagit kort på situpsen. En dag apploderde folk i baren åt mamma.

Restaurangmys

En av de bästa sakerna med grekland är ju utan tvekan maten! Så mycket gott man har ätit under de här två veckorna.

En resa full av överraskningar!

Innan vi åkte sa jag ju att vi skulle bara åka familjen för en gångs skull, riktigt så blev det inte. Mamma och Pappa skulle minsann inte få fira sina 50 års dagar för sig själva. Vi landade i Kreta på torsdag förmiddag och nyvaken och trött på fredag morgon går vi ner till frukosten för första gången och det första man får se när man kliver innanför dörren, nyvaken och härlig är min farbror och hans familj. Jag blev helt ställd och trodde jag drömde och när jag kramar honom så ser jag farmor och farfar över axeln också! Vi trodde inte det var sant, vi blev verkligen överraskade om man säger så. Dom bodde på samma hotell och stannade i 1 vecka och då trodde vi ju att vi skulle få våran vecka själva men nej då. Bara några timmar efter att dom åkt så kom nästa överraskning. Vi ligger på stranden och pappa kommer upp ur vattnet och säger till oss att där uppe står Elisabeth och Thomas (mamma och pappas bästa vänner). Vi såg hur dom letade efter oss och vi försökte gömma oss och lotsas som om vi inte sett dom. Tillslut kom dom gående mot oss med bubbel och sång. Så sista veckan tillbringade vi tilsammans med dom och åkte på lite utflyckter. Så härligt!

Hotellet vi bodde på var otroligt fint med stranden bara över vägen. Första veckan låg vi bara på den och någon dag vid poolen. Men veckan var fylld av aktiviteter. Vi spelade beachwolleyboll. familj mot familj. Andreas höll i styrketräning i poolen så överiga gäster runt omkring fick sig några goa skratt och eftermiddagsunderhållning. Jag va mest stotl över att jag gick upp klockan åtta några mornar för att springa en ca 5km lång sträcka längs stranden. Har nog aldrig varit så svettig!
Även om inte famor och farafra kunde vara så mycket med oss på dagarna på grund av värmen så var det så kul att dom va med eftersom farmor har pratat så länge om att hon velat åka utomlands med båda sina söners familjer och äntligen fick hon det. Tack farbror Thomas för att du gjorde det möjligt. Dom är ju inte så unga längre och hade ju lite svårt med värmen men kvällarna gick ju bra. En dag fick vi med dom ner till stranden för att dom skulle få sig ett dopp i havet. Pappa och Thomas hjälpte farmor i på grund av den steniga botten och höga vågorna, så fint. På kvällarna gick vi till olika resturanger och åt otroligt god mat, sen fick man ju sina favoritställen som vi gick till mer än en gång såklart. Det var en underbar vecka!
Andra veckan blev det som sagt lite mer utflyckter. Vi hyrde bil en dag och åkte till en strand som heter Elafonissi, en riktig paradisstrand med turkost vatten och rosa sand vid strandkanten. Bilfärden dit på 2,5 timmar var också en upplevelse, smala slingriga vägar uppe i bergen. 2 dagar hyrde vi moppar och åkte till två andra fina stränder. På ena stranden "Bali" hamnade vi på ett härligt lunchställe där det jobbade rysska tjer som knappt kunde engelska. Det var en fars kan man säga där inget blev rätt. Men det blev ett härligt minne som vi kommer att skratta åt länge. Efter två veckor på härliga Kreta med gott sällskap, underbar mat och brunare kropp så längtade jag faktiskt hem. Eller rättare sagt jag längtade efter Christian. Att gå upp och jobba dagen efter man kommit hem va inte lika kul... Men det va kul att göra ännu ett bröllop. Efter tre dagar med jobb så får jag äntligen en chans att landa efter en underbara semester!

Vill bara säga att dessa bilderna på hotellrummat tog jag innan vi åkte hem så det såg ju inte ut såhär när vi kom, men det förstod ni säkert.

Borta bra men hemma bäst!

Hej på er! Nu är jag tillbaka till verkligheten igen, vardagen med jobb på en gång! Vi har haft det helt underbart i Kreta men nu är det ändå skönt att vara hemma och få träffa min prins och vänner igen! Har saknat dom! Inte helt fel att komma hem till ett väldigt varmt Göteborg heller. Men det dröjer lite innan jag kommer hinna berätta om resan och visa alla bilder men det kommer komma! Hoppas hinna med det i början på nästa vecka. Det var en resa full av överraskningar kan man säga.