Kortklippt igen!!!

Det är så skönt att klippa bort det långa, slitna, blekta håret efter sommaren! Nu under hösten blir det kort hår med lite röd ton i.

Idioter på hjul

I 25 års present fick jag och Lina, utav Nathalie ett presentkort på uthyrning av en seagway. Dagarna före det gick ut fick vi äntligen tummen ut att ge oss in till stan och utnyttja detta. Vi fick en introduction om hur den fungerade och sen fick vi spendera 1 timme på egen hand i stan. Det var väldigt instabilt och ovant i början men sen gick det ganska lätt ändå. Så där åkte vi, från Operan upp till Slottskogen via järntorget och linne på dessa seagways iförda hjälm och reflexväst. Man fick ju en del blickar och några hånflin om man säger så men det får man bara försöka att inte bry sig om och bara köra, så det gjorde vi och kul va det! Det är sällan vi har tråkigt i varandras sällskap.

Semester fjärde och femte veckan

Efter Grekland väntade två hela veckor hemma innan jobbet började igen. Christian hade 1 vecka kvar av sin semster så då fick vi ta igen den veckan vi var ifrån varandra. Även fast vi varit ihop i fem år så saknar jag honom fortfarande väldigt mycket när vi är ifrån varandra, vilket man får vara tacksam för.
Det var ju fortfarande fantastiskt väder så en dag åkte vi till Vrångö, som vi inte varit på i vuxen ålder. Vi köpte med oss fika och tog båten över. Det är så synd att man inte är bättre på att uttnyttja vår fantastiska skärgård som vi har. Man är aldeles för sällan ute på öarna under sommaren. Vrångö var en riktig skärgårds idyll, så vackert. Och på båtfärden dit såg man ju mycket utav hela skärgården eftersom den ön ligger längs ner. Det var en mycket lyckad dag och utflykt.
I övrigt under den veckan så umgicks vi mycket med min lillebror, vilket var trevligt.
Min sista vecka gjorde jag inget speciellt. Försökte få mycket gjort i lägenheten och ta dagarna som dom kom för att ladda batterierna till max. Jag blev lite rastlös och det började klia i fingrarna så hade inga problem med att gå tillbaka till jobbet och vardagen efter fem härliga semesterveckor.

Semester tredje veckan

Jag och Lina drog iväg till Grekland i vanlig ordning. Christian åkte med sin familj till Småland. Denna gång åkte vi ju då till Parga, som ligger på fastlandet. Vilket mysigt ställe, kan verkligen rekommendera. Jättemysig hamnprommenad, fina stränder och en massa restauranger att välja på. Maten är ju bland det bästa med Grekland. Vi är ju inga partypinglor, vi åker för sol, bad och god mat så det va det vi gjorde plus att vi åkte på två utflykter. Den första hyrde vi moppe och åkte till en flod, vid namn Acheron. Det är bergsvatten som rinner ner vilket gör att vattnet endast är 8-10 grader kallt alltså SVINKALLT! Det var helt fantastiskt där! Vilken natur, så otroligt klart vatten och hur mycket fina träd som helst! (jag älskar träd... hahha) Det kändes som man gick i en djungel, det kändes inte grekiskt mer tropiskt. Det va så värt att åka dit på egen hand istället för med en guidad tur. Vi gick runt där och tog kort i ca 3 timmar. Vattnet var outhärdligt kallt, i början kunde jag endast gå i det i max 30sek innan jag var tvungen att springa upp och uthärda smärtan som spred sig i fötterna. Så tyvärr pallade vi inte ta oss allra högst upp eftersom då var man tvungen att gå i vattnet upp till midjan och det fanns ingenstanns att gå upp från vattnet, så vi fick se det på håll. Jag rekommenderara verkligen att man tar sig dit om man är i Parga om man gillar vacker natur. Jag tyckte detta var höjdpunkten på resan.
Den andra ytflykten var en båtutflykt med apollo. Den var inget märkvärdigt alls. Vi var sugna på att se öarna paxos och antipaxos, däför åkte vi på denna. Men vi har varit på så många båtutflykter i Grekland och då blir man kräsen. Zakynthos har betydligt bättre båtutflykter än va det här va. Det hade nog varit bättre att ta taxibåt över själv till de öarna. Men i det stora hela så var det en mycket lyckad vecka trots att vi hade mycket moln som drog in under eftermiddagarna. Det blev även ett rejält regnoväder sista dagen. Det var alltså svalare i Grekland än hemma i Sverige.... Så när vi kom hem till ett 30 gradigt Sverige så fick man lite svårt att andas och blev lite chockad över hur varmt det faktiskt va.

Semester andra veckan

När vi kom hem från Hälsingland va det bara att tvätta och packa om för två dagar senare åkte vi till Luleå med Robert och Malin på en lång weekend. Vi ville hitta på något tillsammans och efter lite pusslande fick vi ihop dessa fyra dagar tillsammans och varför det blev Luleå var för att vi ville åka någonstanns långt norrut och Malin föreslog Luleå. För att vi skulle få så mycket tid där som möjligt så åkte vi inrikesflyg med mellanlandning i Stockholm. Första gången man gjort det.
Vi hade det verkligen supertrevligt tillsammans men Luleå var väl ingen höjdare direkt. Jag är ju så bortskämd med Hälsingland så det var ju inte någon vackrare natur där precis. Skärgården var väldigt mycket sämre än här i Göteborg så det bev vi besvikna på. Det som var kul att uppleva var midnattsljuset man fick inget grepp om va klockan var när det var dagsljus 12 på natten.

(tyvärr va de flesta av korten jag tagit med min kamera för stora för att ladda upp här...)

Så ljust va det vid 24 tiden.

Semestern första veckan

Ja, om man kanske skulle ta och berätta lite om vad jag gjorde under denna heta sommar som vi haft. Jag gick på semester i början av juli och började jobba nu i mitten av augusti. Så lyxigt med fem veckor sammanhängade semester och dessutom tillsammans med Christian i 4 veckor! Första veckan spenderade vi uppe i Hälsingland hos min mormor och morfar. Vi åkte dit med mina föräldrar och lillebror. Det va lite trångt i bilen då vi var fem pers och en pappa som hade ont i ryggen och behövde ha sitt säte nerfällt i nästan liggande position. Tyvärr så fick jag influensan två dagar innan jag skulle gå på semster så jag var sjuk nästan hela veckan och mormor och morfar (precis som förra året...) Det är väl något med det där när man slappnar av då kommer allt man går och bär på... så typiskt. Vi hade en supermysig vecka ändå men hade föredragit att vara frisk såklart. Det finns inte mycket som slår denna idylliska plats mitt ute i hälsinglands skogar, det är en favoritplats på jorden så tacksam att man har fått spendera de flesta av sina sommrar där. Nu börjar mormor och morfar komma upp i åren och mormor är dessutom dement så man måste ta vara på varje tillfälle man har kvar med dom och denna vackra plats. Morfar är ju trots allt en riktig krutgubbe så fler år lär det nog bli. Det blev iaf en vecka med lugn&ro, fint väder, god mat, fiske, sol&bad, spelkvällar och massa mys tillsammans.