Nu börjar hösten komma

Även fast vi har haft väldigt fint, soligt väder den senaste veckan med ganska höga temperaturer på dagen så känner man att det är höst på ingång. Luften är kyligare och träden börjar ändra färg på sina löv. Jag älskar hösten när den inte är regnig och grå. Tog två bilder igår när jag va ute och gick med Dash på daggen som lagt sig över ängen. Naturen är fantastiskt vacker tycker jag, vilken årstid det än är.

Fotografering <3

Tänk hur man kan förändra en bild med lite annan färgsättning. Jag älskar att fotografera och redigera bilder. Dessa bilderna har min resekompis och bästa vän Lina tagit.

Vackra Grekland

Instagram bilder från Grekland

Första lunchen

Utsikten från hotellrummet

Båtutflykt - Smugglers Wreck

På lördagen åkte vi på en båtutflykt som kallades Smugglers Wreck. Vi skulle bli upplockade 8.45 med en buss. Det blev en liten stressig morgon för vi skulle både hinna äta frukost göra oss iordning och köpa matsäck. Så vi gick upp klockan sju, smörjde in oss och tog på oss och gick till affären vi skulle handla i. Tyvärr så hade ju inte vi tänkt på att butikerna öppnar ju inte så tidigt så det blev helt enkelt så att vi fick gå tillbaka och vänta in frukosten som öppnade åtta och sedan handla och göra iordning matsäck, mycket på under 45 min. Under tiden vi väntade på att klockan skulle bli åtta tog vi lite kort på soluppgången. Bussen körde oss till  Zakynthos stad där båten skulle avgå från hamnen. Båten vi skulle åka med visade sig vara ett stort skepp, ett piratskepp. Första stoppet var ett badstopp vid en liten stenstrand. Otroligt fint vatten! Sedan fortsatte vi åka längs med kusten och vi fick se de blå grottorna på vägen mot stranden med vraket som var utflyktens mål och höjdpunkt. Bergen sträkte sig höga runt den vita stenstranden med ett rostigt gammalt vrak och vattnet var otroligt vackert. Där stannade vi i 1 timme, man hade dock velat stanna betydligt längre. Sedan var det dags att åka tillbaka mot hamnen. Vi skulle varit inne vid fyra men tror att vi kom fram vid halv fem. När kaptenen skulle lägga till gick det inte riktigt så som det var tänkt.... Han backade fram och tillbaka fler gånger och vi passagerare förstod inte vad det var som var så svårt med att lägga till vid kanten som var ca 20 meter fram?? Efter en stund så fick vi reda på att det var något strul med ankaret och att det hade fastnat något i en propeller. Så där satt vi och väntade på att få stiga av. 1,5 timma senare kunde vi stiga i land. Under tiden hade vi fått höra kaptenen och en som jobbade på båten stå och skälla på varandra och i panik ringa massa samtal. Vi passagerare undrade bara varför kunde ingen liten båt komma och hjälpa oss i land? Men i land kom vi iaf välbehållna.

Resan i bilder

Zakynthos

Jag och Lina hade en fantastisk vecka i Grekland. Vi kom hem förra tisdagen och möttes av ett regnigt Göteborg. Den semesterveckan kom verkligen i rätt läge. Jag hade ju precis sagt upp mig från mitt jobb och har haft en ganska jobbig period där. Och under veckan jag var i Grekland fick jag löst min jobbsituation i nov och dec iaf. Så när jag kom hem kände jag mig väldigt glad och lättad. Nu kan jag njuta lite mer av min arbetslösa tid i oktober i väntan på jobb på La Fleuriste i November och December. Det ska bli riktigt kul!

I Zakynthos njöt vi av fantastisk värme både i luften och i vattnet. Mycket sol och bad, underbar mat och fantastiska upplevelser. Riktig måbra resa. Vårt hotell var supermysigt! Havsutsikt från balkongen, pool precis utanför med havet tätt intill. Det fanns ingen strand så man låg på solstolen vid poolen och gick direkt i vattnet från en trappa. Så härligt att slippa sanden som fastnar på fötterna. Så det var bara att välja, bada i poolen eller havet för det låg lika nära. Det fanns en liten beachbar med underbar personal där vi beställde lunch och drinkar nästan varje dag. På kvällen gick vi ut och åt på olika restauranger på gatan som låg utanför hotellet. Allt låg väldigt nära och eftersom det var september månad så var det lagom mycket folk. För att vara just September månad så var det ovanligt varmt. Vi hade 30 grader i skuggan nästan varje dag. På söndag kväll kom det in ett oväder med regn och blixtar och måndagen var molnig men annars var det soligt och varmt hela veckan. På lördagen var vi på en heldags utflyckt till Smugglers Wreck! En av medelhavets mest fotograferade platser. Den utflykten bara måste man göra om man åker till Zakynthos. Helt otroligt hur fint vatten det var! En annan dag åkte vi till en sandstrand någon mil bort från där vi bodde, som hette Banana beach. Den var helt okej, en lång sandstrand med massa solstolar. Det var finare vatten där än hos oss, men jag gillar mer mindre stränder med växtlighet och berg. Annars låg vi mest vid vårt hotell, Mimoza beach.
Såhär såg hotellet ut:

4 dagar kvar...

På tisdag åker jag och min andra halva till Grekland. Vi fick tag på en sista minuten resa till Zakynthos. Så drygt en vecka innan avfärd va det bokat och betalt. Snabbt gick det! Det ska bli otroligt skönt att få åka utomlands och få sola, bada (jag har ju inte badat alls iår) och äta god mat med sin bästa vän.

Brudorkidé

Då har jag gjort mitt sista bröllop och min sista dag på Mötesplats trädgård... Nu letar jag efter en ny och kreativ arbetsplats....

Bruden ville ha en brudbukett med endast vita orkidéer, lite grönt och någon vit blomma som utfyllnad. Jag har aldrig använt hela stänglar med orkidéer i en brudbukett förut så det var kul med en ny erfarenhet. Den blev ganska stor men det var vad kunden ville ha. Personligen skulle jag inte vilja gifta mig med den. Övriga blommor till bröllopet gick i ljusrosa och vitt men det kan ni se på min blomsterblogg www.detskavagottoleva.blogg.se/blommor