Zakynthos

Jag och Lina hade en fantastisk vecka i Grekland. Vi kom hem förra tisdagen och möttes av ett regnigt Göteborg. Den semesterveckan kom verkligen i rätt läge. Jag hade ju precis sagt upp mig från mitt jobb och har haft en ganska jobbig period där. Och under veckan jag var i Grekland fick jag löst min jobbsituation i nov och dec iaf. Så när jag kom hem kände jag mig väldigt glad och lättad. Nu kan jag njuta lite mer av min arbetslösa tid i oktober i väntan på jobb på La Fleuriste i November och December. Det ska bli riktigt kul! 
 
I Zakynthos njöt vi av fantastisk värme både i luften och i vattnet. Mycket sol och bad, underbar mat och fantastiska upplevelser. Riktig måbra resa. Vårt hotell var supermysigt! Havsutsikt från balkongen, pool precis utanför med havet tätt intill. Det fanns ingen strand så man låg på solstolen vid poolen och gick direkt i vattnet från en trappa. Så härligt att slippa sanden som fastnar på fötterna. Så det var bara att välja, bada i poolen eller havet för det låg lika nära. Det fanns en liten beachbar med underbar personal där vi beställde lunch och drinkar nästan varje dag. På kvällen gick vi ut och åt på olika restauranger på gatan som låg utanför hotellet. Allt låg väldigt nära och eftersom det var september månad så var det lagom mycket folk. För att vara just September månad så var det ovanligt varmt. Vi hade 30 grader i skuggan nästan varje dag. På söndag kväll kom det in ett oväder med regn och blixtar och måndagen var molnig men annars var det soligt och varmt hela veckan. På lördagen var vi på en heldags utflyckt till Smugglers Wreck! En av medelhavets mest fotograferade platser. Den utflykten bara måste man göra om man åker till Zakynthos. Helt otroligt hur fint vatten det var! En annan dag åkte vi till en sandstrand någon mil bort från där vi bodde, som hette Banana beach. Den var helt okej, en lång sandstrand med massa solstolar. Det var finare vatten där än hos oss, men jag gillar mer mindre stränder med växtlighet och berg. Annars låg vi mest vid vårt hotell, Mimoza beach.
Såhär såg hotellet ut:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0