Midsommar

Imorgon efter jobbet drar jag och Lina ut till en ö som heter Gåsö till en stor midsommarfest dit vi blivit bjudna av vår vän Emma. Det ska bli väldigt kul och vi får hoppas att vädret är med oss. Christian hade också fått följa med men han måste vara hemma med sin hund, tyvärr. Idag hade jag lyxen att få vara ledig så då blev det kransbindning på balkongen hemma.

Överraskning

Förra veckan var en fantastisk vecka för mig. Grekland, födelsedag och fira 3 år med pojkvännen! Den 15 juni, dagen innan vi kom hem från Grekland var det vår 3 års dag. Så i lördags hade Christian ordnat en överraskning till mig över helgen. Han sa vad jag skulle packa men inget mer. Hans mamma råkade avslöja vilken stad vi skulle till men det gjorde inte så mycket. När han stannade bilen var vi i Varberg, utanför kusthotellet. Han hade bokat en natt där med spa, han hade till och med bokat en behandling till mig. Vilken lyx och jag som aldrig spaat förut! Det var otroligt fint och ett perfekt sätt att bara få massor med tid för varandra. Vi hade en underbar helg helt enkelt!

JAG ÄR SÅ GLAD ÖVER ATT HAN ÄR MIN!!!!

Min Födelsedag

Dagen vi åkte hem fyllde jag 24år. Dagen började med att Lina fixade ett fruktfat som servitören kom in med på frukosten med ett tomtebloss i. Supergulligt! På flygplatsen, när vi kom ut med väskorna stod vår kompis Johanna (som jobbar i blomsteraffären där) och hoppade och sa hipp hipp hurra med en skylt där det stod "Grattis Erica 24 år!!". Hon hade fixat present från Lina till mig så jag fick en liten söt bukett och en present. Vilket välkomnande!! När jag kom hem hade mamma fixat födelsedagsmiddag med plock mat. På bordet stod en stor bukett med mina favoritblommor som hade kommit med bud från mitt jobb!! Farmor, Farfar och Anna kom och åt och Christian kom senare till efterrätten. Så härligt att äntligen få krama om honom. Jag fick många fina "flytta hemifrån" paket som jag blev jätteglad för. Jag blev verkligen firad hela dagen, kunde inte bli så mycket bättre födelsedag!

DU OCH JAG <3

Strandpromenad

En dag var det målnigt och blåsigt så då passade vi på att ta en liten prommenad längs stranden. För att se hur det såg ut lite längre bort. Badplatsen längst bort var en sandstrand med uppradade parasoller, inte alls lika vacker och mysig som viran tyckte vi så där badade vi aldrig. Men det var säkert betydligt lättare att ta sig ner i vattnet där. Badtofflor va ett måste när man badade på vår steniga strand.

Vårt hotell från andra sidan

Bildbomb -Stranden

Sköldpaddor

Jag och Lina har gemensamt att vi båda älskar sköldpaddor och efter några dagar märkte vi att i en rabatt på hotellet precis framför vårt rum bodde det tre Skölpaddor. Detta hotell blev alltså bara bättre och bättre. Dom gillade tydligen blommor precis som vi...

Mat och Dryck

Grekisk mat är en av anledningarna till varför vi väljer att åka dit!!! Hotellet hade Happy hour mellan 17-18 varje dag så då passade vi på att ta en drink vid poolen efter en dag på stranden!

Bildbomb på Båt Utflykt

För att göra något annat än att bara ligga på stranden så tog vi en båtutflykt en dag. Vi åkte till tre stränder varav en liten där vi åt lunch. Uppe i bergen hade dom byggt upp en jättemysig och fräck plats med massa sittplatser lite här och var. Man skulle följa pilarna på stenarna upp till denna mysiga lunchplats och så blev vi serverade där.

Utflykten utgick från Karpathos stad

GREKLAND, Karpathos

Då var man hemma igen, brun och fin och utvilad. Vilken tur vi hade med SAS strejken som var då. Vi åkte torsdag och fredag började den och i tisdags slutade den och vi åkte hem på torsdags. Vi hade en underbar vecka tillsammans, jag och Lina. Det var en supermysig ö som var väldigt lugn och extremt lugn nu innan alla turister kommit. Kristallklart vatten överallt (men det var iskallt... brrr), hotellet var jättefint och låg perfekt med utsikt över havet. Stranden närmast hotellet var helt magisk, vilket litet paradis! Det fanns några små stränder längs hela strandprommenaden som man kunde gå ner till men vi tyckte att våra två närmast oss var mysigast och vackrast. Jag tänkte att bilderna skulle få prata för sig själva. Vi gjorde inget speciellt utan vi hade en riktigt go solsemester med go mat, mycket vila och många goa skratt.

Här kommer bilder på hotellet och stranden

Ullevi 4 juni

Semester

Imorgon vid den här tiden är jag och min bästa vän i Grekland!! Så skönt det ska bli. Karpathos ska vi till och bo på ett hotell precis vid vattnet. Vi ska bara njuta av sol och bad och god mat. Behöver vila upp mig känner jag så denna resa kom väldigt lägligt! Kanske att jag uppdaterar lite på instagram.

MAGISKT

Jag var en av de alla lyckliga som var på Håkan Hellström på Ullevi i helgen. Jag och min lillebror va där på lördagen. Det var lika bra som för två år sedan, denna gång hade jag dock sittplats (men en väldigt bra sådan) så det var väl det som var lite sämre än förra gången. Jag älskar att gå på konsert och få skrika, sjunga, hoppa och dansa till musik man tycker om och med människor som tycker likadant. Det är så skönt att få släppa allt för en stund och bara leva sig in i atmosfären. Vi hade sjukt kul!!! Håkan och Ullevi var fantastiska!! Jag filmade en del som jag kommer dela med mig av men det får ni vänta lite på för ska på semester nu i en vecka.