Kvalitetstid

Vilka dagar jag har haft! Känner mig så lycklig!!
Jag och Christian fick äntligen till en helg att åka iväg och bara umgås, vi två! Vi hade fått ett presentkort från hans mamma på en gratis hotellnatt i Lund för ett tag sedan och äntligen fick vi chansen att utnyttja den! Så efter ett banpass på gymmet i torsdags så tog jag min väska, som såg ut att vara packad för en vecka och åkte iväg till honom. På fredagen tog vi bilen och åkte mot Lund. Vi var framme vid fyra någon gång och efter incheckningen så drog vi in mot centrum för att ta oss något att äta. Vi märkte ganska snabbt att Lund inte var någon jättekul stad. Centrum var ju såklart litet eftersom det är en liten stad men det fanns ju inte mycket att välja på vad det gällde restauranger och det var ganska dött på folk också. Vi slog oss iaf ner på en hamburgerestaurang (nej inte Mc Donalds). Där satt vi och njöt av varandras sällskap och att vi faktiskt satt och åt tillsammans på restaurang, för det har nog inte hänt mer än en gång förut, trots att vi varit tillsammans mer än ett år. Så det va väldigt mysigt. Där satt vi ett tag och pratade och gick sedan tillbaka till hotellet. På lördagsmorgonen va det dags för den goda hotellfrukosten. Det var inte alls mycket gäster på hotellet så det var så lugnt och skönt, bar start på dagen! Eftersom Lund inte var något vidare att turista i så bestämde vi oss för att ta en dagsutflyckt och eftersom vi hade bil så åkte vi till Ystad och Österlen. Ystad var så mycket mysigare än Lund. Kullerstensgator med Små söta hus med rosenbuskar utanför. Vi gick runt lite och satte oss på ett fik i solen och drack kaffe och åt bulle, som vi tyvärr fick lämna över till getingarna som kom och ville dela, jag var inte lika sugen på det. Och mitten på bullen som är det godaste.... Sen gick vi runt lite till och rörde oss sen mot Österlen och Ales stenar. Det blåste på bra uppe på berget vid stenarna men det va väldigt fint. När vi kände oss nöjda åkte vi tillbaka mot Lund igen. Vi la oss och vila lite innan vi drog in till centrum igen och ett nytt mysigt resaurangbesök. Sen va det så skönt att krypa ner i sängen framför film på tv:n och vindruvor och choklad att smaska på. Så underbart att få vara bara han och jag. På söndagen bar det hem till götet igen! Borta bra men hemma bäst! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min axelväska passar dig fint! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0