En resa full av överraskningar!

Innan vi åkte sa jag ju att vi skulle bara åka familjen för en gångs skull, riktigt så blev det inte. Mamma och Pappa skulle minsann inte få fira sina 50 års dagar för sig själva. Vi landade i Kreta på torsdag förmiddag och nyvaken och trött på fredag morgon går vi ner till frukosten för första gången och det första man får se när man kliver innanför dörren, nyvaken och härlig är min farbror och hans familj. Jag blev helt ställd och trodde jag drömde och när jag kramar honom så ser jag farmor och farfar över axeln också! Vi trodde inte det var sant, vi blev verkligen överraskade om man säger så. Dom bodde på samma hotell och stannade i 1 vecka och då trodde vi ju att vi skulle få våran vecka själva men nej då. Bara några timmar efter att dom åkt så kom nästa överraskning. Vi ligger på stranden och pappa kommer upp ur vattnet och säger till oss att där uppe står Elisabeth och Thomas (mamma och pappas bästa vänner). Vi såg hur dom letade efter oss och vi försökte gömma oss och lotsas som om vi inte sett dom. Tillslut kom dom gående mot oss med bubbel och sång. Så sista veckan tillbringade vi tilsammans med dom och åkte på lite utflyckter. Så härligt! 
 
Hotellet vi bodde på var otroligt fint med stranden bara över vägen. Första veckan låg vi bara på den och någon dag vid poolen. Men veckan var fylld av aktiviteter. Vi spelade beachwolleyboll. familj mot familj. Andreas höll i styrketräning i poolen så överiga gäster runt omkring fick sig några goa skratt och eftermiddagsunderhållning. Jag va mest stotl över att jag gick upp klockan åtta några mornar för att springa en ca 5km lång sträcka längs stranden. Har nog aldrig varit så svettig! 
Även om inte famor och farafra kunde vara så mycket med oss på dagarna på grund av värmen så var det så kul att dom va med eftersom farmor har pratat så länge om att hon velat åka utomlands med båda sina söners familjer och äntligen fick hon det. Tack farbror Thomas för att du gjorde det möjligt. Dom är ju inte så unga längre och hade ju lite svårt med värmen men kvällarna gick ju bra. En dag fick vi med dom ner till stranden för att dom skulle få sig ett dopp i havet. Pappa och Thomas hjälpte farmor i på grund av den steniga botten och höga vågorna, så fint. På kvällarna gick vi till olika resturanger och åt otroligt god mat, sen fick man ju sina favoritställen som vi gick till mer än en gång såklart. Det var en underbar vecka!
Andra veckan blev det som sagt lite mer utflyckter. Vi hyrde bil en dag och åkte till en strand som heter Elafonissi, en riktig paradisstrand med turkost vatten och rosa sand vid strandkanten. Bilfärden dit på 2,5 timmar var också en upplevelse, smala slingriga vägar uppe i bergen. 2 dagar hyrde vi moppar och åkte till två andra fina stränder. På ena stranden "Bali" hamnade vi på ett härligt lunchställe där det jobbade rysska tjer som knappt kunde engelska. Det var en fars kan man säga där inget blev rätt. Men det blev ett härligt minne som vi kommer att skratta åt länge. Efter två veckor på härliga Kreta med gott sällskap, underbar mat och brunare kropp så längtade jag faktiskt hem. Eller rättare sagt jag längtade efter Christian. Att gå upp och jobba dagen efter man kommit hem va inte lika kul... Men det va kul att göra ännu ett bröllop. Efter tre dagar med jobb så får jag äntligen en chans att landa efter en underbara semester!
 
 
 
Vill bara säga att dessa bilderna på hotellrummat tog jag innan vi åkte hem så det såg ju inte ut såhär när vi kom, men det förstod ni säkert.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0