Avkoppling

Att hitta ett inre lugn när man har en sådan personlighet som jag har (lugn på utsidan men otroligt orolig och stressad på insidan) är viktigt. När det kommer till att må bra så har musik en väldigt stor del i min vardag, att bara lyssna, dansa, gå på konsert eller att sätta på sig lurarna och springa en go runda i naturen får mig att må bra. Jag älskar ju även att skapa saker så att måla/teckna, fotografera, skapande delen i mitt jobb får mig att må bra. Sedan mår jag ju självklart bra av att vara med personer jag älskar också men nu tänker jag mest på att må bra på egen hand, med sig själv. Det jag tänkte berätta är att jag hittat ett helt nytt sätt att koppla av på. När jag i höstas stundtals mådde väldigt dåligt så hittade jag något som kallas ASMR som är ganska nytt, iaf i Sverige. Jag hittade det genom att en gammal klasskompis från grundskolan börjat med detta och jag började lyssna och följa henne. Hon hade också haft/har problem med psykisk ohälsa och ASMR hade hjälpt henne att slappna av. Så jag testade och började titta och lyssna på hennes youtube-kanal och blev fast. Det är ljud och rörelser som triggar kroppen till välmående, samma känslor som vid beröring t.ex av att bli kliad på ryggen eller hårbotten (vilket jag ÄLSKAR). Och jag kunde känna detta av att bara lyssna och kolla på hennes videos, vilket var en konstig känsla att ta in men också så underbart. Så jag lyssnade flitigt för att stänga av jobbiga tankar och för att stressa ner inombrods för en stund, så skönt och kan verkligen rekommenderas att testa. Hon har nu släppt en ljudbok i sex delar, vilket är så kul för henne och helt underbart att kunna ta till när man känner för det. Så tack Josefin. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0