Höst

Ja nu har hösten börjat här i Göteborg. Årstiderna är något av de bästa med Sverige ändå. Jag gillar förändringarna, allt från kläder till blommorna på jobbet. Säsongsblommor är ju bland det roligaste med mitt jobb. Det är bara så tråkigt att årstiderna har börjat bli ganska neutrala och säsongsblommorna lätttillgängliga. Om man ser till årstiderna så blir skillnaderna bara minder och mindre. Vi får ingen snö under vintern och knappt någon värme på sommaren. Det är ungefär samma temperaturer året om (okej en viss skillnad är det ju men inte som för några år sen, när jag var barn). Lite samma är det med vissa säsongsblommor, som man allt mer börjar kunna få tag på året om. Jag gillar känslan av att se fram emot att äta semlan i februari, ta hem tulpaner på våren, gå i härliga klänningar på sommaren, njuta av alla färger på hösten och mysa i stickade koftor och äta gott under julen. 
 
Bjuder på några godbitar som man kan skapa med sensommarblommor. Älskar Hortensian nu, lika mycket som jag älskar pionerna i maj. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0