Julafton och Nyår

Nu tänkte jag äntligen göra ett inlägg om slutet av förra året. Varje ledig stund har gått till lägenheten så jag har inte riktigt hunnit med. 
 
På mitt nya jobb så har vi det så lyxigt att vi stänger på julafton. Vilket innebar att jag blev ledig lör, sön, mån! Dagen innan julafton fick vi vår nyckel till lägenheten! Så självklart åkte vi och kikade på den efter jobbet. Mamma och pappa fick också se den för första gången. Det var riktigt kul att äntligen få gå runt och titta på allt ordentligt och jag blev bara mer och mer kär i den. Jag älskar vår nya lägenhet! Efter titten så åkte jag hem ensam och kollade på uppesittarkvällen och hade det mysigt i soffan. Jag vann inget dock... 
Julafton var jättemysig. Jag spenderade den som vanligt med min familj, farmor och farfar och Anna. Mormor och morfar kunde inte komma i år tyvärr... Vi åt en god frukost med hemmagjord risgrynsgröt och julskinka på mackan. Därefter blev det kalle klockan tre med lite glögg, ost och kex innan middagen. Det är alltid så mycket mat på vårt julbord och man orkar aldrig äta så mycket som man vill. Men gott var det! Jag delade sedan ut julklapparna och sedan öppnade vi i tur och ordning så alla får se vad alla får. Jag hade nog varit väldigt snäll i år för jag fick nästan allt på min önskelista (japp, jag skriver fortfarande en liten lista till mamma). Jag hade ju enbart önskat mig saker till mitt nya hem givetvis. När man var mindre så skulle man nog inte kunna tänka sig att man en dag skulle bli glad för att få en dammsugare i julklapp men det blev jag! Så skönt att slippa springa runt och handla sånt själv. Andra saker jag fick till hemmet var bl.a. en stavmixer, mortel, glas, lakan och handdukar. Jag var supernöjd med allt! Även dom julklapparna jag gav verkade uppskattas. Resten av kvällen spenderades med julklappsleken (där jag lyckades kamma hem mina egna paket i år igen plus att jag fick de andras vinster som dom inte ville ha, vilket betydde massa smågrejer till hemmet!) och sällskapsspel.
 
 
 
 
 
 
Min brors fina inslagna julklappar. Hahaha! Det är insidan som räknas. 
 
 
Pappa var tomte för våra släktingar på tredje våningen. 
 
 
 
Nyår började med jobb fram till tre. Därefter åkte jag hem till Lina för att spendera kvällen där. Jag har ju firat med henne de senaste åren och vill ju inte säga nej till henne nu bara för att jag har pojkvän. Men Christian ville inte fira bara med oss två och han fick inte med sig någon vän. Därför åkte han iväg till Småland där hans föräldrar hyrt samma stuga som i somras för att komma bort från alla smällare och raketer med hunden. Jag och Lina gjorde en riktigt god tre rätters middag och drack gott. Vi hade en supermysig kväll med mycket skratt, som vanligt. Kvällen avslutades med singstar! 
 
Förrätt                                                                          Varmrätt
 
Efterrätt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0