IKEA möbler

Som sagt, varje ledig stund i stort sätt har gått till lägenheten efter jul. I mellendagarna hämtade Christian upp mig efter jobbet och så åkte vi till olika inredningsbutiker varje dag. Fram till idag så har vi väl varit på Ikea 2 gånger, Mio 3 gånger, rusta, clas ohlsson, Hemtex, Kungssängen, EM home, Chilli och Jysk. Vi hade (eller jag hade) väldigt mycket saker till köket som jag fått i julklapp och födelsedagsprenter (väldigt bra att önska sig sånt när det börjar närma sig flytt). Sen har vi fått en del saker från våra familjer också. Så det vi behövde var ju först och främst en säng+sängstomme, soffa, soffbord, Tv-bänk. Köksbord och stolar fick vi från en av mammas arbetskamrater och det var ett perfekt bord att börja med. Det går att göra större så man kan sitta sex personer.
 
Efter många turer så har vi nu köpt en säng+sängstomme och en soffa. Sängen levereras 30 jan och soffan 8 feb. Så när sängen står på plats kan vi äntligen flytta in!! Är så nyfiken på hur det kommer bli! Vi har satt ihop soffan själva så vi har inte sätt den färdig i butiken. 
Ikea har ju varit jättekul att handla på. Dom har ju det mesta som man behöver och det är inte svårt att spendera pengar där om man säger så. Så förra helgen var vi där för andra gången och då handlade vi lite större grejer som skulle byggas ihop. Bland annat sängstommen med förvaring. Både jag och Christian tycker ju det är kul med ikea möbler så det gick otroligt smidigt faktiskt. Det tog ju lång tid men inget krånglade och vi var överrens hela tiden! Bådar gått för blivande samboliv, eller? Kan man skruva ihop Ikea möbler utan problem så klarar man allt, haha. Vi har ju också kört våra grejer i omgångar till lägenheten, vilket gör att det mesta är redan på plats. Så när vi väl flyttar på riktigt så är det inte så mycket att ta med sig. Det har varit väldigt bra att vi fortfarande har bott kvar hemma innan vi fått alla möbler. Får väl erkänna att vi är lite bekväma av oss... 
 
Det är faktiskt så roligt som jag föreställt mig att det skulle vara, att få inreda sin egna lägenhet. Får dessutom göra det med mannen i mitt liv! 
 
Här kommer lite bilder från förra helgen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0