2016

Så var det dags för att titta tillbaka på året som gått. 2016 har varit ett händelserikt men bra år. Det började lite knaggligt blev lite bra i mitten, sen en liten dipp men avslutades på bästa möjliga sätt. Här kommer en bildbomb!
 
I början av året jobbade jag lite på La Fleuriste och sedan provjobbade jag på Billdals Blommor. Det dök även upp ett annat erbjudande i samband med det. Det var mycket tankar om jobb helt enkelt. Mitt i detta gjorde jag ett bröllop privat och det var snökaos i Göteborg.
 
 
 
Jag satte in en hormonspiral, något av det värsta jag gjort. Den smärtan var inte kul... Men jag ångrar det inte. 
Fick en väldigt fin Alla hjärtans present av min älskling.
 
 
Jag valde att börja jobba med en gammal kollega på en blomsteraffär som bytt ägare som inte kunde något om att driva Blomsteraffär, Rosengården... Jag och Barbro hade det kul ihop och det var en lärorik period, men ägarna visade ju sig vara änna riktiga idioter!!! 
 
 
Håkan Hellström hade konsert på Ullevi! Lika fantastiskt som första gången!
 
Jag och Lina bokade resa till Grekland, Karpathos i Juni. Fantastisk ö, det blev en lika härlig resa som tidigare år!
 
 
 
 
 
 
Firade min födelsedag i Grekland på morgonen och hemma i Sverige på kvällen
 
Jag firade tre år med Christian! Han överraskade mig med en spa helg i Varberg. Första gången jag varit på spa faktiskt, så en bättre present kunde jag inte få. 
 
Midsommar firade jag med Lina och Emma på Gåsö med ca 60 andra personer jag aldrig träffat förut. Det blev ett riktigt västkust firande! Har aldrig druckit så mycket snaps.
 
 
Semestern kom väldigt lägligt. Det var kaos på jobbet! Ägarna hade lämnat butiken och jag och Barbro fick klara oss själva vilket tillslut inte funkade och vi fick kontakta facket och försöka sätta företaget i konkurs. Så jag kom inte tillbaka mer dit efter min ledighet. Detta gjorde att jag fick semester med min prins. Vi började med 1 vecka i Småland med Christians familj. Supermysigt!
 
 
Sedan var vi hos min mormor och morfar i fyra dagar, tillsammans med mina föräldrar. Kul att jag äntligen fick dit Christian och han verkade trivas så i år kanske det kan bli en längre vistelse? 
 
 
 
Jag gjorde ett bröllop privat som jag blev väldigt nöjd med
 
 
Jag fick ett nytt jobb! En av detta årets höjdpunkter!! Blomstermagasinet, Landala Torg visade sig vara en plats att stanna på. Jag trivs superbra!!!
 
 
 
Jag och Christian hade lite problem med lånelöfte ett tag.
Jag var på Rättegång för konkurs målet med Rosengården. Det gick igenom och jag och Babro kunde andas ut och vi fick ut vår lön tillslut! 
 
I November däremot så fick vi ett nytt lånelöfte som var betydligt bättre än det förra och inget krångel. Det gjorde att vi kunde lägga ett förhandsbud på en drömlägenhet i Kviberg. Helt nyproducerad dessutom. Ägaren accepterade det och det blev en snabb affär!! Det var overkligt och det är det fortfarande. 
Dagen innan julafton hämtade Christian ut nycklarna!!! Detta var den största höjdpunkten på 2016! Är så lycklig över vår fina 2:a. 
 
 
 
Hade en fantastisk jul och nyår! Ett bra avslut på 2016!
 
 
 
Nu hoppas jag 2017 blir minst lika bra!! Det har iaf börjat bättre!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0