På egna ben

Jag fick förfrågan innan jul om jag kunde hjälpa ett par med deras blomsteruppsättningar till deras bröllop. Det var via känningar inom släkten som paret rekommenderades att prata med mig. Jag såg det som en kul grej och tackade ja. Det visade sig att dom ville bara ha röda rosor överallt, från brudbukett till bordsdekorering. Vilket jag som florist inte ser som så väldigt kreativt och roligt men som i detta fallet var väldigt bra rent praktiskt och ekonomiskt. Jag kunde beräkna antalet rosor som jag behövde och använda upp dom istället för att få en massa olika sorters blommor över. Bröllopet var igår och middagen/festen ägde rum på Vänhem vid Näässlott. Det var ett och annat rum som skulle dekoreras, så det blev ett mycket större jobb än vad jag trodde från början, men jag såg det som en utmaning. Eftersom jag provjobbar just nu så tog jag hjälp av den blomsteraffären (Billdals Blommor) med att beställa hem blommorna och platsen att stå och jobba på. Jag tog mamma till hjälp igår med utkörning och hjälp på plats. Det blev en riktigt mysig mor och dotter utflykt. Det var lite krångel innan vi hittade hotellets reception som brudparet bodde på, där vi skulle lämna brudbukett med mera. Det blev en liten sväng in på en grusväg där bara hästar skulle gå t.ex. och lite letande i blåst och ösregn efter rätt hus där festen skulle äga rum för att tillslut komma rätt och börja med dekoreringen. Sen gick allt som det skulle. Jag hade haft det jobbigt utan mammas hjälp kan jag säga. Jag blev nöjd med resultatet med tanke på brudparets önskemål och det var en kul grej att ha testat på att stå på egna ben. 
 
Brudbuketten var väldigt kul att få göra. Hon valde som tur var ingen vanlig rundbunden kompakt bukett med bara röda rosor utan det blev en glammelieros, vilket jag inte har gjort mer än en gång och det var på gymnasiet. Jag blev nöjd med den men kritisk som jag är så kan jag göra den ännu lite bättre nästa gång. Huvudsaken är att brudparet är nöjda och det fick jag bekräftat igår morse på ett fint sms. Då blir man nöjd och glad!
Idag fick jag ytterligare ett sms om att deras fotograf, som hade fotat ca 200 bröllop hade aldrig sett en så fin glammelierosbukett tidigare, hon hade varit förbluffad över hur fin den var (galet kul!!!). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0