Det är mycket smärta man ska gå igenom som kvinna

 
 
Nu tänkte jag bli lite intim här, ni behöver inte läsa om ni inte vill...
Har varit lite nervös och orolig den senaste veckan. Det beror på att jag igår, efter mycket om och men bestämde mig för att sätta in en hormonspiral. p-piller eller minipiller funkade inte för mig så det barnmorskan rekommenderade va då spiral, den mindre varianten. Mamma har berättat hur jobbigt det var för henne efter insättningen och att hon hade värk ett bra tag men när det lagt sig så är det ju det bästa alternativet. Barnmorskan talade nästan bara fördelar med den och hur vanlig den blivit och att många väljer den framför piller. Det lät väldigt bra och värt att ändå testa. Jag åkte dit med ett gigantiskt paket (med tanke på innehållet) från apoteket där den där lilla saken låg i. Jag försökte att hålla mig lugn, tod värktabletter innan som barnmorksan sagt. Jag kände mig varm och lite illamående innan. När jag satte mig i stolen försökte jag bara hålla blicken i taket och koncentrera mig på att slappna av. Ingreppet gick ganska smärtfritt tycker jag, det känns ju, svider som mensvärk men trodde det skulle vara värre. Jag tänkte gud va skönt nu är det över och jag kan åka hem. Men när jag reste mig och började ta på mig så började smärtan komma. Fick en hemsk mensvärk och blev nog bara blekare och blekare i ansiktet för det började svartna för ögonen. Jag sa till barnmorskan att jag måste nog lägga mig ner igen. Ja jag ser det sa hon. Hon fällde ner stolen och la upp mina fötter på en pall. Det kändes verkligen som att jag skulle svimma. Blev helt genomsvettig. Det värkte som bara den! Så där fick jag ligga, det tog en bra stund innan jag kände mig okej. Värken var dock ihållande. Fick ringa pappa så han hämtade mig, kände inte för att ta vagnen hem direkt... Så om man sammanfattar detta så tyckte jag att själva ingreppet var inte så farligt, det var värken efteråt. Det var bara hem och bädda ner sig i sängen med värme på magen. Jag hoppas verkligen att den kommer funka för mig, så man inte utsätter sig för detta i onödan!! Fy fan för att vara kvinna ibland alltså! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0