Rabarber

Jag gick och köpte betong häromdagen för jag blev så sugen på att testa på att gjuta. Det kliade i händerna efter tre veckors semester!! Jag valde att testa att gjuta rabarberblad, "det där klassiska fågelbadet som många gör". Jag tänker dock inte använda det till det. Jag tog sand och formade som en kulle som jag la mina rabarberblad på. Jag valde att använda tre små istället för ett stort. Jag blandade min betong och tryckte ut den över bladen, sen var det bara att vänta... (det tråkigaste av processen). Jag väntade ett dygn med att vända den så idag fick jag se resultatet! Efter mycket pill med att få bort alla bladrester så var den äntligen färdig! Jag blev mycket nöjd med den för att vara första gången och det var superkul. Tänk vad mycket man kan göra utav betong bara med lite fantasi, jag har redan masaa idéer.
Jag fick lite betong över och hade även ett rabarberblad till så jag gjorde en ny idag, fast mindre och så tryckte jag fast ormbunksblad på undersidan. Hoppas den blir lika bra! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0