Nytt jobb!! ....igen

Ja, detta börjar bli en tråkig vana för mig, att varje år byta arbetsplats. Blomsterbranchen här i Göteborg är allt annat än bra om man säger så och arbetsgivarna verkar kunna bete sig hur som helst... Jag är så trött på detta... Så nu när jag blev arbetslös igen funderade jag faktiskt på att börja jobba med något hlet annat, söka mig till en "normal" arbetsplats där allt fungerar. Men jag kom fram till att jag blev ganska vilse då. Jag älskar mitt floristyrke och det är det jag vill hålla på med. Samtidigt vill jag ha ett jobb som jag kan känna mig trygg med och som jag kan bygga en framtid på. Hur som helst så blev jag uppringd under min semester av en arbetsgivare som hittat mig på arbetsförmedlingen. Jag gick på intervju och det ledde till att jag fick jobbet och börjar där imorgon. Det blir ett nytt försök i en blomsteraffär på landala torg som jag hoppas jag kommer att trivas på. Jag får ändå vara tacksam över att jag har haft väldig tur med att skaffa nya jobb väldigt fort i en branch där jobben verkligen inte växer på träd, speciellt inte heltidstjänster! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0