En helt ny värld

Hej på er!
Jag har haft två riktigt härliga lediga dagar som jag faktiskt spenderat hemma helt själv. Det var ett tag sedan. Igår började dagen med att jag och Anna tog en prommenad till Linné och tog en brunch på café Tintin. Supermysigt! Sedan åkte jag till Frölunda Torg och shoppade kläder! Jag var så sugen på att handla lite nya vårkläder så det var extra kul när jag lyckades hitta massa fina plagg. Oftast är det ju så att när man väl ska ha något så hittar man inget, men när man egentligen inte ska handla då hittar man, så är det för mig iaf. Men inte denna gång! Jag handlar nästan alla mina kläder på en och samma klädaffär (ginatricot, som om ni inte visste det) vilket är supersmidigt och skönt. Slipper man springa runt en massa. Jag hittade även några plagg på BikBok. När jag kände mig nöjd åkte jag hem och där satt mamma och Anna och försökte hitta resa till Budapest för dom två, Lina och mig. Vi ska ta en weekend i Mars. Så det blev faktiskt bokat igår! Kul att ha saker att se fram emot. Klockan fem åkte jag, mamma och pappa till Träningsverket och tränade i ca 1,5 timme. Såå skönt och härlig träningsvärk har man idag! Det är tur att man rör sig och lyfter så mkt som man gör på jobbet annars hade det varit illa. Innan ögonen slockanade så kollade jag och mamma på en film. Härlig dag!
 
Idag ställde jag ingen klocka, för det är bland det bästa som finns att vakna av sig själv och sedan ligga kvar i sängen när man är ledig och inte har något planerat. Idag var det ju extra skönt när man hörde hur regnet piskade mot rutan. Jag gick upp tillslut iaf och gjorde mig en god frukost och kollade på Sverige Mästerkock (Tivo-Boxen är ju kanon). Sen vattnade jag blommorna och förberedde inför middagen och tog sedan bilen för att åka och byta jeansen jag köpte igår till en storlek mindre. Jag åkte även förbi Media Markt för att höra när objektivet kommer att komma, har väntat i 2,5 veckor... Och vet ni vad?!?! Det hade kommit!!! Dom hade bara inte hunnit ringa mig ännu. Äntligen är det mitt!! Så det första jag gjorde när jag kom hem var ju självklart att testa det! Och det är som en helt ny värld att fota med det! Nu testade jag det bara lite snabbt hemma i inget bra ljus men märkte så stor skillnad och det är precis ett sådant objektiv jag letat efter! Jag är supernöjd! Älskar att knäppa kort när det blir skärpa på obejektet man fotar och sedan oskärpa i bakgrunden. Ljusinsläppet märkte man ju också stor skillnad på. Så jag stäppade runt på moln här hemma medans jag fotade. Materiell lycka! När jag lekt klart var det dags att ta tag i städningen i mitt rum. Jag gjorde en riktig stor städning idag, vilket är skönt när det nu är klart. Sen lagade jag middag emellan städningen. Riktigt gott blev det! Gjorde pannbiff med potatisoch morötter i ungn med brunsås och lingonsylt. Självklart tog jag kort på min tallrik med nya objektivet!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0