Tänk positivt

Äntligen en ny vecka som förhoppningsvis blir bättre än förra. Den var ganska tuff.... Jag blev förkyld och ville att butiken skulle vara så fin som möjligt till mina chefer kom hem efter 1 månads semester så jag fick jobba över en del och mådde inte alls bra. Dessutom blir det ju inte bättre av att det blev en allmänt tråkig stämning bland personalen som bara gjorde mig ledsen och kände för en stund att nu säger jag upp mig. Det tar så mycket på en när man engagerar sig så mycket i det man gör och har så höga ambitioner och älskar det man gör och så har man folk runt omkring sig som inte delar samma entusiasm och är som bromsklossar. Men jag har lagt den veckan bakom mig nu och har nya förhoppningar om att det kommer bli bättre, ska ge det en chans iaf. Bara för att jag älskar mitt yrke! Det är så irriterande när man har hittat sin grej som man brinner för och det inte finns möjlighet till att byta arbetsplats för att efterfrågan är så enormt liten, när man känner att det inte funkar. Vill verkligen inte ge upp och börja jobba som något annat.... Men nu försöker jag bara ha positiva tankar och hoppas på att arbetsplatsen jag är på nu ska bli bättre. En annan tanke man har är ju att starta eget vilket skulle vara väldigt roligt men vet inte om jag vågar... 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vart jobbar du? Kan ni inte ha något möte och prata ihop er om stämningen och hur ni ska kunna sammarbeta mer effektivt?

2015-02-17 @ 06:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0