Taggad

Idag gäller det! Ska strax åka iväg på anställningsintervju. Har aldrig varit inne i butiken så det känns extra spännande att få se hur det ser ut! Jag fick tips om detta floristjobbet via instagram faktiskt. Arbetsförmedlingen hittar man aldrig något... Men små butiker hittar nog sina anställda främst genom kontakter och folk som tipsar om personer som dom rekommenderar till jobbet, så har jag fått alla mina jobb iaf. Det gäller att ha ögon och öron öppna överallt, till och med på sociala medier! Jag hoppas verkligen att jag får det. Har tröttnat på min nuvarande arbetsplats där allt bara är så ostrukturerat och tungarbetat. Det enda som är tråkigt är att lämna arbetskamraterna.... men man måste tänka på sitt eget bästa. Jag har ju bytt arbtesplats varje år sedan jag slutat gymnasiet. Det är ju både bra och dåligt kan jag tycka. Det är bra för man får mycket kontakter inom branchen och olika erfarenheter för ingen butik är den andra lik. Det dåliga är väl att det tar ganska mycket på ens energi av att byta miljö och nya arbetskamrater så ofta. Det tar ju ett litet tag innan man kommer in i deras arbetssätt. Jag hoppas verkligen att jag kommer där ifrån med en positiv känsla!
 
Ikväll hoppas jag kunna få fira lite med min pojkvän. Vi ska i vilket fall på bio och efter det får vi se vad som händer! Ha en go fredagkväll!
 
Håll tummarna!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0