Det går fort när man har roligt

Hej på er!
Helgen gick verkligen superfort! Åkte till Linas nya lägenhet i lördags förmiddag för att hjälpa till att måla om. Det va första gången jag va där och det är en supermysig fin etta! Så glad för hennes skull. Blir otroligt sugen själv också såklart! På plats var även hennes föräldrar och mormor och morfar. Eftersom vi var så många så gick målningen och annat fix väldigt snabbt så på måndagen var det klart och jag och Lina åkte till Ikea för att handla lite smått och gott. Det går ju nästan aldrig som det ska när vi ska göra något. Det blir oftast fel någonstanns, så även denna gång. För det första så hade vi lite krångel med att hitta till Chilli som vi skulle till först. Två virriga tjejer med dåligt lokalsinne är ingen bra kombo i en bil påväg till ett ställe från fel håll än vad man är van att köra (haha, hoppas ni fattade vad jag menade där). Så vart lite lost och det blev Ikea först helt enkelt. Vi gick runt där och hittade det mesta hon skulle ha på sin inköpslista. Sen gick vi till kassan och Lina plockade upp varorna och jag la upp dom på bandet. Då hör jag henne börja skratta och säger att "du har ju tagit skyltexet". Då har jag lagt ner en vara som är skyltexet med lappen med information om varan på  (detta är så typiskt mig). Vi började ju skratta båda två, jag tyckte det va lite smått pinsamt och blev en aning varm, men vi la på den på bandet och försökte dölja lappen så gott det gick med det gick inge vidare. Hon i kassan tog upp varan och sa "Nu har ni tagit skyltexet och det säljer vi tyvärr inte" så var det inte mer med det. Lina betalar och vi packar ner allt i påsar och ställer i kundvagnen och står där och skrattar och är så varma. Vi pratar om att Lina ska gå in igen och köpa den här varan som vi på grund av mig inte fick med oss och vi står och säger att det är väl inget annat vi glömt.... nej det trodde vi inte.  Så hon springer in medans jag går till bilen med kundvagnen. När jag kommer till bilen och börjar lasta in så känns det som att något fattas, något stort som vi hade i kundvagnen innan vi betalade. Då kommer jag på vad det är och får mig ett gapflabb, jag kan inte sluta skratta. Lina ställde ett stort packet med en skoförvaring vid kassan som vi inte fick upp på bandet och efter att hon betalat så glömde hon ta med sig den. Så jag ringer henne och får knappt fram ett ord för att jag skrattar så mycket men hon lyckas ändå höra vad jag säger och hon skrattar lika mycket. Så hon fick smyga fram till kassörskan där paketet så snällt står kvar. Ut till mig kommer hon och är så varm utav rusningen genom butiken och vi får ett skrattanfall tillsammans i bilen. Sedan blir allt kul på vägen då vi ska försöka hitta Chilli. Hahah! 
Nu förstår jag att detta är ju inte lika roligt för er att läsa som det var för oss men ville iaf dela med mig av Brudarna Bengtssons shoppingrund en vanlig måndag. 
 
På eftermiddagen kom Christian och hämtade mig och vi åkte hem till honom. Saknade honom efter att inte ha sätts sedan i torsdags, det är en lång period när man är kär! 
 
Lite sköna bilder från helgen. 
Fullt fokuserad på uppgiften!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0