En riktigt bra helg

Åhhh vilken underbar helg jag har haft! Det började med en ganska stressig dag på jobbet i fredags. Kändes som jag skulle varfa överallt och göra flera saker samtidigt, ibland skulle det vara bra om man kunde klona sig. Men man kan faktiskt bara göra sitt bästa. Dagen avslutades iaf på bästa sätt. Jag träffade Lina vid Svenska Mässan och åt en god (och stor, fattar inte hur jag kunde få i mig hela den) räkmacka till middag innan vi skulle på Rock of Ages på Rondo. Va så skönt att sätta sig vid dukat bord med sin bästa vän och dricka ett glas vin. Första gången jag slappnade av på hela dagen så vinet visste vart det skulle. Vi tog oss en god drink innan det började och satte oss på våra platser fyra rader från scenen. Musikalen i helhet va grym, det va riktigt bra musikalartister med grymma röster men Per Andersson var helt klart allra bäst och gjorde hela showen. Han är helt fantastisk och jag fattar inte vart han får all energi ifrån. Efter showen och tre drinkar senare så kände inte vi för att åka hem. Jag var väldigt sugen på efterrätt men att få tag på det tolv på natten är väl inte det lättaste så det blev en kaffe Baleiys på restuarang Viktoria innan vi rörde oss hemmåt vid halv två.
På lördagen vaknade jag upp till ett fantastiskt väder och va pigg och gick upp redan vid halv tio. Ville bara ut! Jag hörde med Christian hur hans dag såg ut och han ville komma och tillbringa helgen med mig. Så vi åkte till Sisjön och myste vid vattnet på ett berg med filtar och fika. Tyvärr så hade ju den härliga solen och värmen försvunnit bakom tråkiga moln... Men det var riktigt härligt att bara sitta där, blir så lycklig av att bara vara i hans närhet. Tillslut vart det för kallt att sitta kvar så vi drog hemmåt och hade en mysig kväll hemma med god middag med mina föräldrar och lite spel på playstation move. Sen va det gott att krypa ner i sängen. Idag va det också riktigt soligt coh fint på morgonen men vi gick inte upp förrän 11. Att ligga kvar i sängen och hålla om sin pojkvän och halvsova är bland det härligaste som finns. Skulle kunna ligga kvar hela dagen. Efter en god frukost så ville vi röra oss ut och det blev sisjön igen. Men vi måste ha världens bästa tajming för när vi väl var klara och skulle åka så var himmlen återigen täckt av gråa moln... Men det var härligt ändå. Sen skulle ju han kolla fotboll så vi åkte hem så han fick kolla på manchester United med övriga familjen medans jag satte mig och målade lite på Håkan tavlan. Nu ligger man i sängen och lyssnar på Måns Zelmerlöws nya album som är riktigt bra! Det kan jag rekommendera. Imorgon är det jobb som gäller. Härligt efter en helg som denna. Är ju dessutom ledig tisdag, torsdag och fredag så inget att klaga på.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0