Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Ibland kan det vara bra att se fram emot saker och ibland inte. Varför inte? Det är så lätt att bli så besviken om det inte blir som man tänkt sig. Jag hade verkligen sett fram emot att fira midsommar med mina goa tjejkompisar med fin klänning och krans i håret, äta god mat, dricka gott, skratta mycket, lyssna på musik och bara släppa allt annat för etn kväll. Och sen på midsommardagen åka till min kära pojkvän och umgås med han och hans vänner på kvällen. Men så blev inte fallet. Min midsommar fick jag först spendera några timmar på jobbet som var en ren pina eftersom jag på morgonen vaknade upp och kände mig riktigt risig. Jag hade haft ont i halsen i två dagar som blivit värre och värre . Men jag pallrade mig iväg till jobbet försökte hålla humöret uppe för kunderna med krans i håret och allt. Men jag mådde verkligen dåligt. Så det blev en kväll för mig själv hemma framför tv:n. Det är nog första gången jag spenderat en midsommar helt själv och det va inte roligt men jag kände mig inte alls bra, förkylningen hade brutit ut och jag gick och la mig vid åtta. Så nu ligger man här i sängen igen och mår skit. Jag som hade blivit frisk.... Det jobbiga är inte att jag är sjuk det jobbiga är att man inte kan göra saker som man vill göra, det är sommar, jag vill vara pigg och glad på jobbet, vara ute i det härliga vädret njuta av sommaren och umgås med nära och kära inte ligga och snora i min säng! Men det är bara en förkylning, självklart finns det betydligt mycket värre saker, jag ska inte tycka synd om mig själv allt för mycket. Jag ska nog snart vara frisk igen, hoppas jag! Och det är ju trots allt midsommar 1 gång varje år så att missa en är inte hela världen. 
Pöss på er!
 
     
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0