Lyser som guld för kärlekens skull

Har jag nämt att jag är ensam hemma? Familjen åkte till mormor och morfar dagen jag var på bröllop, så nu har dom varit borta i 1,5 vecka och oj vad skönt jag har haft det här hemma! Eller hemma och hemma, jag har inte varit hemma så mycket, jag har gjort massa kul och tror jag har lagat mat till mig själv 1 gång. Förutom att jag har jobbat så har jag umgåtts med Christian nästan varje dag och har även hunnit med att träffa Lina 2 dagar. Det har varit så skönt att dels kunna umgås med Christian själv här hemma och även att kunna gå och komma som man vill utan att anpassa sig efter familjen. Är så sugen på att flytta hemifrån!
 
En kväll när det var som varmast kom Christian hit och vi packade kylväskan med rosévin, kakor, kaffe, frukt och marshmellows och köpte med oss en engångsgrill. Vi cyklade till Sjöbergen bortanför älvsborgsbron, påvägen dit cyklar man förbi triumglass så vi köpte med oss det. Jag sa vad jag ville ha för smak och Christian gick in och handlade, tydligen blev det för mycket att hålla i huvudet för vad glömde han? Jo skedar! Så blir det när killar ska fixa saker, dom behöver alltid en kvinna med sig. Så när vi hade cyklat halvvägs så fick han cykla tillbaka och hämta skedar. Väl framme så satte vi oss på våran filt och kollade ut över vattnet och hade så mysigt. Vi lyssnade på musik och såg solen bli rödare och rödare och tillslut försvinna. En mycket lyckad sommarkväll. Sen cyklade vi hem och kröp ner i sängen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0