Inga blommor

Vilken helg jag hade! I fredags var det ju Alla hjärtans dag! Då är det fullt ös på jobbet varje år. Det är då alla män som aldrig handlar blommor annars kommer! Jag tycker inte att det inte ska behövas finnas en speciell dag för att man ska få lite extra kärlek. Det borde man kunna visa vilken annan dag som helst, när blommorna är billigare t.ex. Hur gick det då för mig? Fick jag några blommor? Svaret är nej, men jag fick nått mycket bättre! På Alla hjärtans dag blev min date Lina! Vi åt på en grekisk restaurang som heter Athena. Vi båda jobbade ju så det blev en sen middag vid nio och vi hade inte bokat bord (på en dag då nästan alla går ut och äter, Bra där!) men det fanns faktiskt ett ledigt direkt när vi kom. Vi åt både förrätt, varmrätt och efterrätt. Maten var så god! Till förrätt blev det vitlöksbröd med en blandning av fetaost, yoghurt, chilli m.m. att dippa brödet i. Till varmrätt åt jag lammlägg med potatis, grönsaker, sås och tsatsiki, vilket var fantastiskt gott! och till sist efterrätten som blev chokladkaka med en kaffe baileys. Det blev en riktigt mysig date med bästa vännen! I lördags träffade jag Christian. Vi hade bokat hotell på Scandic Opalen. Så vid fyra chekade vi in och kollade lite på tv m.m. När det var middagsdax så kände jag mig lite seg och Christian ville kolla på OS och jag ville kolla mello klockan åtta så vi gick faktiskt ut till en restuarang och köpte med oss mat för att äta på rummet istället. Men vi funderade lite över om man verkligen fick det så vi gick till Netto för att köpa lite smått och gott och tog två påsar. En för det vi handlade och en som vi kunde stoppa maten i för att det inte skulle synas att vi hade handlat med oss mat (ifall det inte var tillåtet), låter så löjligt nu när jag skriver det, haha! Det gick iaf bra och vi satte oss i sängen framför tv:n och tog plastpåsarna som underlägg. Det var riktigt mysigt och kändes nästan lite lyxigt! Christian kollar ju verkligen inte på mello men lät faktiskt mig kolla på det. Gulligt av honom! Det var så skönt att umgås bara vi två helt ensamma, det är sällan det händer. Sen vakna upp dagen efter och ha en god hotellfrukost som väntar, är inte helt fel! Så vad säger ni? Visst var detta lite bättre än blommor va? (Fast hade ju inte haft något emot om jag hade fått nån blomma också ;). Jag var så nöjd! Sen åkte jag med honom hem för att sedan åka till Allum och träffa Lina igen. Vi tog en semla-Fika med en latte, mumsigt! Sen åkte vi hem till henne och hade en mysig söndagskväll med film. En underbar helg helt enkelt!
 
Har tyvärr ingen bättre bild än den här på hotellvistelsen eftersom min kära pojkvän inte gillar att bli fotad så blir det heller inte av att jag tar en massa kort när jag är med honom....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0