Julstöket är över

Då var julafton över. Det är lite skönt tycker jag. Som florist är det ju en väldigt häktiskt period på jobbet och det är skönt att den är över. Jag känner mig rätt sliten. Julafton började med fyra intensiva timmar på jobbet (varför man ska ut och handla på julafton förstår jag mig inte riktigt på....) Sen snabbt hem och pusta ut lite för att sen hämta brorsan på sitt jobb. Därefter kunde man byta om och göra sig iordning för att sätta sig i soffan framför tv:n med familjen och kolla på kalle och dricka glögg. Så mysigt! Anna (mammas bästa kompis och min extra mamma) kom efter sitt jobb och strax därefter kom Farmor och Farfar. Man blev lika proppmätt av all julmat, som vanligt. Julklappsutdelningen blev till en skrattfest när mamma skulle dela ut och försöka spontant komma på rim till klapparna hon visste vad det var i. Hahah! Det blev inte riktigt rim alla gånger om man säger så. Julklappsleken blev lika kul som vanligt. Alla slogs om ett paket och högljuda var vi, sjöng och hade oss. Vi är sällan lugna och "tysta" i min familj. Kvällen avslutades med frågesport. Jag var glad över att få gå och lägga mig utan att behöva ställa någon klocka. Äntiligen fick man gå upp och äta julfrukost med päronen och mysa, vilket jag inte kunde göra på julaftons morgon..Snart ska vi åka till min farbror och hans familj för att ha julmys tillsammans med dom. Det blir julklappsspelet en gång till. Väskan till Stockholm är också packad. Jag och Christian åker dit imorgon och stannar till Söndag för att bara umgås han och jag. Åh va det ska bli härligt! Sen är det dags för nyårsfirande som ännu inte är planerat. 
 
 
 
 
 
 
Jag hade köpt klipps som man sätter ihop t.ex. påsar med. Självklart hamnade ju dom i håret på alla. 
 
 
 
Nu önkar jag er en fortsatt god jul och god fortsättning. Pöss på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0