ESC 2013

Man får väl börja med att säga Grattis Danmark! Hon va en värdig vinnare i en av de bättre finalerna på länge! Otroligt söt och duktig tjej med en grym låt. Jag är verkligen imponerad av Sveriges jobb med hela ESC. Uppbyggnaden av hela arenan va grymt snyggt, scenen, ljuset, bron, lycktorna i taket. Väldigt kul att publiken fick vara delaktiga i showen så pass mycket. Det va väldigt hög klass på alla bidragen om man jämför med andra år. Det va ingen som va katastrof, så Robin hade tufft motstånd. Men han va värd en bättre placering. Han gjorde riktigt bra ifrån sig! Fatta att stå där med all press och man vet hur många som kollar på en och få till dom tonerna, det är inte dåligt. Jag fick gåshud iaf. Men mitten placering är inte fy skam! Något som jag däremot tyckte va sjukt konstigt va att Irland kom sist?!?! Den va en av de bästa enligt min smak och det fanns låtar som va betydligt sämre än den. Andra favoriter jag hade va Malta, Spanien, Ungern, Ryssland och Belgien. Den roligast va ju helt klart Grekland, haha! "Alcohol is Free" Jag ska ju till Grekland i sommar låter lovande detta!
Sen måste jag ju berömma Petra Mede, herregud vilken kvinna!! För det första vara ensam programledare och memorera all text och sen stå för ett mellanakts nummer med en hel låttext och koreografi. Jag är så imponerad! Hon va absolut rätt person för jobbet. Men igår fick hon ju lite hjälp. Och inte vilken hjälp som helst utan av världens mest charmigaste och underbara kille, mr Saade. Eric va ju grymt nervös och det vore omänskligt om han inte va det. Han är ju absolut inte van vid den typen av jobb och att göra "debut" som "programledare" i ett så stort format och prata på engelska det ska han ha all cred för! Jag tyckte han gjorde ett grymt jobb och han underhöll iaf mig. Men jag tycker ju allt den mannen gör är sjukt underhållande, haha! Vad gör det att han kollade ner lite i korten och stakade sig lite på vissa ställen?! Och hur snygg va han inte på en skala?!?! Där måste ni hålla med mig! Yohio kunde ju inte ens hålla koll på vilken stad det va i och då hade han bara nån mening att hålla reda på. Och vad gör det? En annan stjärna som va med i programmet va ju Loreen! Riktigt proffsig som vanligt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0