Vilken vecka....

Jag är helt slut efter denna veckan.... Vet inte vad jag gjort för att förtjäna detta men nått måste det vara, Linas vecka har inte heller gått spikrakt framåt... kanske nått vi gjorde i Stockholm. I måndags va allt som vanligt, va lite trött bara. När jag kom till jobbet dagen efter så började det med att båda mina chefer va försenade När Kristina kom så va hon lite lätt stressad och sa att Petter hade fått ryggskott! Så vi fick jobba själva. Snittblomsbilen kommer varje tisdagkväll och brukar dyka upp vid stängningsdags men just idag så va den naturligvis försenad och kom inte förrän kvart i sju! Så låste dörren klockan åtta! Lite lätt trött va man när man kom hem. I Onsdags va min morgon inte helt lyckad. Va rätt trött och tappade ut en massa smink. När jag kom till jobbet så visar det sig att GP har satt ut en av våra gamla annonser i tidningen om att vi har halva priset på alla gröna växter, vilket vi absolut inte skulle ha och va inte förberedda på det för fem öre, men det va ju bara att gilla läget, med en man mindre. Jag och Ruth-Ingun, som är florister hade å göra. Vi skulle snitta alla blommor som kommit, göra begravningsbinderier, helst buketter till kylen plus att vi då skulle ta kunder och få ut buden. Den dagen va lite lätt kaotisk (orkar inte gå in på alla detaljer och ni orkar förmodlingen inte läsa om det heller) vi fick iaf jobba över, jag gick hem halv åtta och hade fått i mig två köttbullemackor till lunch. När jag kom hem va det bara att slänga i sig middag och packa väskan för att sen åka iväg till Lina, som vi bestämt. Jag va så trött så jag somnade såklart på bussen och åkte för långt, som tur va va det bara en hållplats så jag fick bara lite längre att gå.... Torsdagen va jättemysig. Vi åt en god frukost jag följde med henne till en som gör iordning hennes naglar sen tog vi en mysig fika och åkte sedan hem och bytte stockholmsbilder mm. Igår va det inte mindre att göra på jobbet... Det va knappt några buketter i kylen, närstan inget färdigproducerat i planteringsväg, skyltningen såg föjävlig ut men vi va fortfarande en man mindre så att hinna detta på två florister, när man bara har en utöver oss som kan stå i kassan, är inte lätt... Jag kan säga att vi hann knappt färdigt med nått! Den sista timmen va det dessutom bara vi två kvar för Kristina skulle gå tidigare! Då hade vi inte ens börjat med blomsterbeställningen till nästa vecka, vi va inte glada och gick inte hem förrän kvart i sju... Jag hade ont i huvudet varje dag när jag kom hem, fattar att folk går in i väggen som har det så stressigt, som vi haft det varje dag. För det är verkligen inte kul att känna att ma inte räcker till.
 
Men nog om det. Idag har jag haft en underbar dag med min lillebror. Vi har varit i stan och shoppat och fikat hela dagen. Jag skulle köpa kläder till honom för han fyller 18 snart och vi hittade en hel del faktiskt. Jag köpte ett linne till mig. Men det va kul att få skämma bort brorsan lite. Men nu sitter jag i soffan och har precis ätit och känner hur trött jag egentligen är. Ska bli skönt att byta om till myskläder och titta på Mello. Tror seriöst att andra chansen är den bästa delfinalen, hur röstar folk!!!??? Tror inte det är nån dålig med idag i så fall  Martin Rolinski och Erik Gadd. Jag vill att Anton och Robin ska gå vidare, men gillar även Jalla dansa Sawa och Erik och Tone.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0