Ladies Night

Från manboy till ladiesman.

Eric Saade gör ”Ladies night” – i stället för Martin Stenmarck.

– Det kommer att bli sexigt, säger Saade. 

Fakta

Turnéplan

Västerås 18 okt

Jön­köping 19 okt

Helsingborg 25 okt

Örebro 26 okt

Örnsköldsvik 1 nov

Gävle 2 nov

Växjö 8 nov

Linköping 9 nov

Malmö 15 nov

Göteborg 16 nov

Uppsala 22 nov

Stockholm, 23 nov.

Nej.

Nej.

Nej.

Eric Saade, 22, tackade nej till ”Ladies night” i tre år innan det slutligen blev ett ja i år.

– Jag kände först att det kändes så otippat, att jag inte skulle tacka ja. Men sedan hade jag ett fantastiskt möte med David (Stenmarck, producent, reds anm) där han sa att han ville förnya ”Ladies night”.

Mer popkonsert

Saade kände att han skulle få köra sin egen grej och plötsligt var det självklart för honom att ställa upp.

– David sa till mig att ”du får det här i dina händer så gör vi en fet popkonsert” och då kände jag bara ”give it to me”. Det känns verkligen kul med den här utvecklingen, det kommer att bli pop urban och väldigt sexigt för alla tjejer. Mindre show, mer popkonsert.

Förutom Saade kommer ”Ladies night”-turnén att bestå av artisterna David Lindgren, Lazee, Christer Sandelin, Tommy Ekman och komikern Thomas Järvheden.

Martin Stenmarck som varit med under alla sju år kommer i år att vara pappaledig.

Vad innebär det att Martin Stenmarck försvinner?

– Martin är fantastisk men det betyder att ”Ladies night” kan göra en förnyelse, till exempel är medelåldern sänkt nu med mig, David och Lazee. Jag är den nye Martin, jag får gå in och ta över, säger Saade och skrattar.

Vad tycker du om att bara uppträda för kvinnor?

– Jag älskar det. Det är så skönt att det finns någon som gör det här. Att det finns en dag om året bara för tjejer, det är fantastiskt. Jag har redan en stor tjej­publik och det är det tacksammaste man kan ha. De hoppar, skriker, dansar och tar för sig. Bättre kan det knappt bli.

”Sänkt medelålder”

”Ladies night”-mål­gruppen kanske är aningen äldre än vad din målgrupp är …

– Många tror att de inte är min målgrupp. Men jag upplever en helt annan sak. Jag är ganska säker på att det här blir en succé. Jag tror inte att Ladies-publiken har något emot att medelåldern sänks lite. Jag tror de gillar det.

Nöjesbladet har tidigare skrivit om att en 18-årig tjej pekas ut som Saades nya flickvän. Men när det kommer till kärleken är han för­tegen.

– Jag har inte några kommentarer.

 

Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0