Denna veckan började ju verkligen på bästa sätt....

Hej hörrni!!
 
Idag har jag varit hemma, skulle jobbat halva dagen men så blev det inte. I helgen har jag känt av att jag haft lite ont i nacken, men jag har jobbat på och inte tänkt så mkt på det, mer än det nog snart över... i Söndags körde jag hem till Lina i världens äckligaste och mest sämsta väder att köra i, plus att jag inte hittar så bra. Det va mörkt, det snöade och det blåste!! När jag skulle hem därifrån så hade det definitvt inte slutat blåsa. Snön hade övergått i regn och det gjorde att det var slask precis överallt på vägarna. Bilen va inte jättestabil om man säger så. Detta resulterade i att jag satt väl och spände axlarna på tok för mycket så på måndag morgon vaknade jag upp med nackspärr. Det kändes ändå rätt okej, så jag traskade ner till spårvagnen och tar ett kliv rakt på en isfläck och glider till och F*N va ont det gjorde i nacken! Men till jobbet kom jag och jobbade på och kände bara hur det blev värre och värre... Men jag stod ändå ut hela dagen, vilket inte va så jättesmart, När jag kom hem värkte det i hela axelpartiet och ut i armarna jag va helt slut i mina muskler som jag spänt hela dagen. Så jag la mig i sängen och det värkte och värkte, och upp kom jag inte sen, jag fick rulla mig ur sängen och inte ens det gick smärtfritt!!  Jag kände bara hur tårarna började komma. Men som tur är har jag min lillebror som utbildar sig till massör så han fick hjälpa mig. Efter hårda tag och mycket smärta fick han bort nackspärren men han konstaterade att jag även hade en inflammation i musklerna som gjorde att jag hade världens svullnad som bara kan läka med rörelse och vila. Jag tänkte direkt, hur ska detta gå på jobbet?!?! Får inte belasta dom musklerna för mycket och det är typ det ända jag gör på jobbet. Idag när jag vaknade kändes det bättre men jag är väldigt svullen och har fortfarande ont så jag beslutade mig för att vara hemma och vila idag. Men det är något av det värsta jag vet att inte kunna gå till jobbet när man ska. Det känns som man sviker sina kollegor på nått sätt. Men jag ska gå imon och försöka ta det lugnt! Hur nu det ska gå till?! Hoppas på att detta bllir bra snart!
 
Så jag kommer nog inte vara jättenärvarande här, eftersom det inte är så bra att sitta vid datorn med detta.
 
Pöss så länge!
 
Bjuder på två instapics

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0