Rix FM Festival i Malmö!

Så skönt att bara få vara hemma en dag, efter en rätt fartfylld helg! Känner mig ganska trött, men helt klart värt det, man får ta vara på semestern!
 
I lördags åkte jag och Malin buss ner till Malmö för att se Rix FM Festival! Bussen gick 07.30 så min klocka ringde 05.15, inte kul att gå upp då! Men vad gör man inte för att ha kul?! Det va jättesmidigt, vi sov halva resan så det gick rätt fort. Det va väldigt fint väder i Malmö, regnade lite på förmiddagen men sen blev det väldigt soligt och varmt. Jag hade ju klätt mig för molnigt och regnigt väder, så blev lite varmt där ett tag. Vi va vid scenen vid halv tolv ungefär, men det roliga va att dom hade en basketturnering precis bredvid scenen så för mig va det ingen speciellt tråkig väntan på att festivalen skulle börja (17.30). Jag blev så sugen på att spela när jag såg hur kul det såg ut! Jag kanske inte har nämnt det här i bloggen men jag har spelat basket i 5 år, slutade 2008. Tillslut stod de första artisterna på scen, State of Drama och sen va det igång. Oskar Zia, Behrang Miri, Ulrik Munther, Anton Ewald, Erik Segerstedt och Tone Damli, Måns Zelmerlöw, Eric Saade, Emelie de Forest och Loreen va artisterna som va där. Markoolio, som va en av programledarna gjorde även en av sina låtar, han är bara för skön asså! Vi stod på 2 raden, Stämningen va på topp och det va sjukt mycket folk (ca 25000). Jag åkte såklart till Malmö främst för att se Eric, för sista gången i sommar (som det ser ut nu). Ville även se Ulrik, älskar hans röst och hans musik. Ögongodiset Anton Ewald är alltid kul att titta på. Måns Zelmerlöw va första gången jag såg live och han va riktigt bra, grym röst! Emelie de Forest va också kul att se och höra live! Riktigt söt va hon. Loreen va lika bra som alltid, sjuk röst den kvinnan har!!! Det va en väldigt lyckad dag! Ångrade inte att jag åkte.
 

Trött och nöjda ställde vi oss vid busshållplatsen och väntade på att Swebus skulle komma och ta oss hem till Göteborg. Vi väntade och väntade, istället för en buss så kom den här
 

Haha, nä jag bara skoja, bussen kom tillslut, den va bara lite sen. Men det blev rätt kul när den bilen gled in och parkerade vid hållplatsen precis den tiden bussen skulle komma. Vi va kanske något övertrötta vid det laget också, kul blev det iaf. 1.40 va bussen framme i Götet och jag låg i min säng vid 3, hade nästan varit uppe i ett dygn då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0