Min lördagkväll - Vi hade iaf tur med vädret

 
Min lördagkväll spenderade jag på bästa sätt, nämligen med Lina. Vi gick på bio, Hypnotisören. Men det verkade som att det va någon som tyckte att det inte skulle vara lätt för oss. Det mesta gick snett kan man säga. Först när jag skulle köpa biljetter så fanns det knappt några platser kvar de som fanns va typ längst ner men så hittade jag iaf på 5:e raden (tycker det är lite jobbigt att sitta så nära duken) men sen när jag väl skulle betal så va det inget kontokort som funkade, varken mitt, linas eller mammas. Så medans jag hade suttit där och skrivit in de där siffrorna om och om igen så hade det ju gått 10 min och köpet avbröts, så när jag gick in igen så va ju dom platserna upptagna..... Sjukt irriterande!!! Så Lina ringde och köpte för det va något fel på sidan, helt klart! Så vi fick platser på raden allra längst fram, yippie!! eller inte... Sen skulle vi fika på bion, då hade vi iaf lite turen på vår sida, för det fanns två stolar kvar att sitta på, annars hade vi fått stått och äta. Sen skulle vi gå på toa innan bion, självklart tog vi den toaletten där spolknappen typ va trasig, det tog jättelång tid för den att spola iaf, men det viktigaste va ju ändå att den spolade ner skiten tillslut, lagom pinsamt sånt där. väl inne på bion gick allt faktiskt bra. Ingen snubblade påväg till stolarna, inga utspillda popcorn, ingen jobbig människa brevid, allt gick... bra. Det enda va ju att det va väldigt långt fram, för långt fram, men men. Filmen va bra, lite äcklig bara, man hade gärna suttit hemma med en kudde i knät och borrat upp sig i soffan med en go filt om sig. Jag och Lina lever ju oss in i filmerna så och det blir ju lite pinsamt att sitta och kommentera och låta när det händer saker... haha. Lina glömde av sig en gång, då det va ganska tyst i filmen också så säger hon sött efteråt, Oj! När hon kommer på sig själv att hon va på bio. När filmen väl va slut så sätter man ju på sin mobil det första man gör och då märker lilla jag att jag inte memorerat pinkoden, bra där! Lina kollar vilken buss hon kan ta hem och det visar sig att den kommer om mer än en timme. nämligen 00.13 och klockan va 23 när bion va klar. Hennes mobil håller på och ladda ur och hon ringer upp folk men ingen kan hämta så vi åker till bussterminalen och väntar.... Men vi har ju så roligt i varandras sällskap, så det gjorde inget så, men ändå så irriternade att allt skulle gå så fel hela tiden!!! Och när jag sedan skulle ta min spårvagn så åker den precis när jag kommer, så det va bara att vänta i 14 min. Jag va hemma klockan ett men som tur va hade jag ju sovmorgon imorse!
 
God natt på er!!
Fika på bion!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0