Kanelbullens dag

 
Som ni kanske vet så är jag väldigt mkt för traditioner så självklart äter jag kanelbulle på kanelbullens dag!! Jag va så himla sugen på att baka egna kanelbullar så efter jobbet köpte jag ingredienser och gick hem och bakade och då va klockan sju, mycket smart tänkt...eller inte. Jag har inte bakat bullar på länge och som ni vet så är jag ingen stjärna i köket. Det gick inte så fort som jag trodde. Jag tänkte att jag slänger ihop degen så får den jäsa medans jag äter min middag. Det tog ca 1 timme för Erica att bara "slänga ihop degen". Och så som jag hållt på med den degen så trodde inte jag att den skulle ha en chans att jäsa. Men det gjorde den, tror aldrig jag fått så stora bullar. Blev väldigt nöjd med utseendet, smaken något torr men med lite mjölk till så. Jag gjorde lite olika fyllningar. Jag testade faktiskt en med chokladbitar i, det blev faktiskt inte så dumt. I den andra blandade jag smör, kanel, socker och mandelmassa och i den tredje utan mandelmassa. Jag fick ge upp tv:n idag men vad gör det!
 
Såhär såg det ut
 
Något missbildade innan ungnen
Efter Ugnen
inte så tokiga va?
 
Så vid halv elva va bullarna klara, så nu måste jag lägga mig!!! Inte helt fel att somna till doften av nybakta bullar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0