Min sista dag som Tonåring

Under fredagen i Eskilstuna firade jag min sista dag som tonåring också, kan inte fatta det?!?!!? Vart tog dom åren vägen? Är det här första steget in i vuxenvärlden? Känner mig inte ett dugg vuxen, vet inte om jag vill det heller
 
Nu tänkte jag berätta lite om vårat lilla äventyr...
Efter konserten kändes det som allt bara gick fel för oss. Sverigematchen mot England började ju precis efter festivalen så dom visade den på storbild där. Jag ville jättegärna se den men vi behövde äta så vi gick till stan och velade om hur vi skulle göra, om vi skulle köpa med oss mat och gå bort till storbilden eller om vi skulle åka till vandrarhemmet. Efter mycket om och men blev det MC Donalds och det va ju inte bara vi som valde det, nä så det va lite kö kan man säga. Jag kände bara hur matchen sprang iväg, för vi behövde hämta väskorna och sedan ta oss till vandrarhemmet. När maten väl va fixad, och packningen va hämtad va det dags att hitta den jäkla bussen som går till vandrarhemmet (som ingen i Eskilstuna verkar vet hur man tar sig till!!). Vi gick runt bland hållplatserna vid centralen men krångligare informationstavlor får man leta efter (västrafik är hur lätt som helst i jämförelse med detta). Tillslut fick vi ringa vandrarhemmet igen och kolla, då visar det sig att den bussen vi kan ta, har slutat att gå (!) då kändes det som man bara ville sätta sig ner på marken och ge upp (hahah). Matchen missar vi, maten kallnar och hur fan ska vi komma till vandrarhemmet innan dom stänger receptionen (så tänkte man). Vi fick ta taxi, som tur va va det inte så dyrt, så tillslut kom vi fram. Men det slutade inte där. Vi gick in till receptionen för att betala och få nyckel till rummet. Vi ville betala var för sig, men tydligen så kunde man inte det (?) men dom gjorde ett undantag, som visade sig skulle ta lite tid att fixa. Hur svårt kan det vara att plussa ihop ett vuxenpris + frukost? Det var tydligen väldigt krångligt för dom. Under tiden vi väntade på att dom skulle få ihop sin uträkning så skreks det i ett rum, Sverige gjorde mål!!! Tillslut va dom klara och vi gick till rummet, som vi inte hittade först för vi gick fel. Direkt när vi kom in satte jag på tv:n, vi va jätte hungriga så det va bara fram med maten och slå sig ner i sängarna framför matchen. Men så kom jag på att jag behövde hyra sängkläder så det va bäst att göra det med en gång för dom skulle ju stänga vid 23. Så jag sprang ner och gjorde det och under tiden hörde jag ännu ett jubel från nått rum, jag missade Sveriges andra mål också (kan det bli mkt mer tokigt? det kunde det tydligen). Jag kommer upp till rummet och slår mig ner i sängen med min Mc donaldspåse och märker hur blöt den är. Jag hade nämligen satt maten och drickan i samma påsen i min väska som jag har burit lite slarvigt och inte alls tänkt på att colan kan läcka. Så det hade den gjort. Det var cola på min kudde, min tidning och över alla pommes fritesen. Tror jag fick ett knaprigt pommes, man får va glad för det lilla. Men man kunde inte annat än att skratta åt detta, det va bara för komiskt allt ihop. Sen va man ju så lycklig efter att ha sett Eric, då går det inte att vara annat än glad. Sen va vi nog lite övertrötta också. Vi kollade på matchen som ni kanske vet Sverige tappade. När det inte va mycket kvar så va Sverige mitt i ett anfall, då skulle Amanda ladda sin mobil och hittade inget ledigt uttag, så hon sa tror ni att jag kan  dra ut nått? Då sa jag att ja, bara inte tv:n. Ok, sa hon (vad tror ni hon drog ut?) Ploff, helt svart tv-ruta och Jag och Malin skriker: NEEEEEEEEJ!!! Våra grannar va nu lagom glada på oss, vi var ju inte tysta direkt. Hahahha. Vi gick och la oss vid 12 ungefär och väckarklockorna stod på 05.25, här skulle det sovas... not...

Tåget till Uppsala skulle avgå 07.52 så vi behövde ju åka från vandarhemmet vid tjugo över sju så när vi gick ner till frkosten vid halv sju bad vi receptionisten beställa taxi till 07.20, för det gick ju såklart ingen buss så tidigt på morgonen i denna lilla håla. När vi hade ätit klart och rummet va städat och packningen va packad gick vi ner till receptionen för att lämna nyckeln, våra klockor va då tjugo över sju. Jag lämnar nyckeln och MAlin går ut och tittar om taxin har kommit. Det hade den, men den åkte!!! Så hon skriker till mig Erica taxin åker!!! Jag väntar på att det ska komma någon som jag kan lämna nyckeln till och säger till Malin att hon får springa efter den, men det va tydligen försent. Då visar det sig att Eskilstunas/vandrarhemmets klockor är halv åtta(?) Vi säger till receptionisten att hon får beställa en ny taxi så det gör hon, men då kommer taxin plötsligt tillbaka!! Och allt löste sig, vi hann med tåget!! Så slutade min tid som tonåring och så började min dag som 20-åring. Det är inte lätt när det är svårt inte!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0