Midsommar

Min midsommar började med att klockan ringde 7.15. På jobbet hände inte så mycket. Hjälpte de kunder som kom och ville bara att klockan skulle bli två så man fick åka hem och äta god sill lunch. Roade mig med att ta lite bilder
 
 
Efter jobbet åkte jag hem och åt Lunch. Det va riktigt gott med sill, potatis, gräddfil, köttbullar, prinskorv, ägg och lax (tror jag fick med allt där.... intresseklubben antecknar?). MEn det är inte så ofta man äter det så det blir extra gott då. Sen började jag förfesta med mig själv. Spelade grym musik på hög volym (stackars grannar). Vid sex tiden åkte jag till Liseberg och mötte upp Frida och Lina, vi skulle köra 10-kamp!! Det va väldigt tråkigt att det regnade men men, inget man kan göra något åt. Vi körde 5 grenar, sen åt vi middag och tog de sista fem efteråt. Här får ni se lite bilder från kampen
 
Lite vinnarbilder och lite förlorarbilder. Men den som vann det hela var (det tar emot att skriva det men....) Lina. Jag var två poäng ifrån!! Tror det va samma förra året, då hon också vann. Jag måste sätta stopp för det nästa år, då ska jag vinna!!! Men jag fick lite revanch sen näär vi skulle spela på hjulen. Man får ju 6 st lyckohjulslotter nr man köper 5-kamps häftena så dom spelade vi för. Första hjulet tog vi ett nummer på en hel bricka och det gick inge vidare. Då sa jag, vid nästa hjul att det är lika bra att sattsa på en hel bricka (5 nr), men det tyckte inte dom... Vem tror ni vann?? Jo, jag!!! ha ha. Så jag vann stjärnvinst på Marabou choklad (2kg). Nästa hjul sa jag till Lina att sattsa hela brickan men nej hon la på 12 och 14 och jag hade bara en lott kvar som jag sattsade på 16 och vilket nummer tror ni vinner?? 15... hahahha. Lina hade alltså vunnit om hon tagit hela brickan. Tror ni hon va sur sen. 
 
Bilderna är tagna med min 5 mpx mobilkamera så ha lite överseende med kvalitén ;)
 
Sen drog jag och Lina hem till henne, Frida åkte vidare på sitt håll. Vi satte oss i uterummet som vi värmde upp och tände ljus, såå mysigt. Vi satte på lite go musik, spelade fia med knuff, åt chips och grillade marshmallows med en marabouchoklad på toppen av grillspettet så den smällte på marshmallowsen (om ni inte har provat, PROVA!!! det va såå gott). Detta gjorde vi över värmeljus, tro det eller ej men det gick faktiskt riktigt bra, tar lite längre tid bara. Sen satt vi och tjöta och bara gottade oss. När klockan va tre på morgonen, va det ljust ute och vi hade tömt rosévinet. Helt sjukt va tiden går fort ibland. Så vi började plocka ihop och röra oss mot sängen fast det kändes konstigt att gå och lägga sig när det började ljusna. Så klockan fyra gick vi och la oss. Hur va eran midsommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0