Mys helg på landet med bästa <3

Hej på er!!
Jag har inte varit hemma sen i fredags så har inte kunnat skriva (är nämligen en av de få som inte har en iphone eller liknande). Jag har spenderat helgen på landet, med Lina. Jag är verkligen en sån person som älskar att vara på landet, därför är det perfekt att ha en kompis som bor så. Vi har varit i hennes mormor och morfars hus, som hon passar. Vi har bara tagit det lugnt, ätit gott och bara njutit av varandras sällskap. Lina har ju jobbat denna helgen så vi fick gå och lägga oss i tid. I fredags mötte jag upp henne efter jobbet så åkte vi och köpte pizza som vi delade på, till det drack vi rosé. Till efterrätt hade vi vår egen uppbyggda fondue...hahah. Vi smälte maraboue mjölkchoklad över värmeljus och doppade frukt, mumsigt. Dock gick det inte så bra med själva smältandet, trorts vårat kreativa bygge. chokladen smälte men sen stelnade den efter ett tag, kan det varit för varmt?? haha, jag kan inte sånt. Men det va gott ändå. På lördagen åkte jag med henne till jobbet och hjälpte till lite sen åkte vi hem och grillade. Värsta lyxmiddagen blev det. Kyckling, råstekta potatis (som vi va ute i landet och plockade direkt från jorden, det kan man kalla färskpotatis) och kall sås och rosévin såklart. Efterrätt blev jordgubbar, vaniljglass, grädde och nonstopp med kaffe med grädde i, varför snåla på det goda, det är ju sommar!!!
 
 
        
min fina grillmästare <3
sötis <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0