Fredrikshamn "The Reef"

Då hörni ska jag försöka hinna ikapp mig här på bloggen. Som sagt så tog Lina med mig till Fredrikshamn torsdag till fredag. Det var nämligen hennes hemliga 20 års present till mig, vilken vän man har!! Istället för att skriva en lång text om detta så lägger jag upp bilder och skriver till dom.
 
På båten dit åt vi frukostbuffé, sååå gott!!! Men det är ju bra svårt att välja vad man ska ta, man vill ju ha allt men det orkar man ju inte.
 
Jag är ju åksjuk, speciellt när det gungar så jag hade tagit en åksjuketablett som hjälper hur bra som helst, det enda är att man blir trött av den... Ni kanske undrar hur det gick med min feber? Jag tog en alvedon på morgonen som hjälpte men va lite hängig på morgonen men försökte bara lägga det åt sidan och köra på helt enkelt.
 
Efter frukosten gick vi ut, det va ju så otroligt fint väder!!
 
Är det bara jag och Lina som tycker att detta ser ut som jordens ände?? Hahaha
 
 
Det va ju lite blåsigt ute på däck och vad tror ni händer då, när man har kläning på sig?? Jo den blåser upp!! Hahaha! Och det va precis vad Linas klänning gjorde. Så när hon skulle knäppa kort på mig när jag stod med ryggen emot så hade hela kjolen på klänningen blåst upp och hon hann ju inte håla ner den för i händerna hade hon ju kameran. Det roliga var ju att två män som jobbade på båten stog en vång över oss och såg detta och tyckte ju det va jättekul, så dom stod glatt kvar och tittade medans vi gapskrattade åt detta.
 
 
Vi skulle bo på Scandic "The Reef" badhotell. Det va så längesedan jag bodde på hotell och ännu mer längesedan sen jag badade och tror inte jag varit på något äventyrsbad innan, i så fall när jag va ganska liten. Så jag (och Lina) såg fram emot detta väldigt mycket.
Vi va ju bara tvugna att slänga oss i sängen så där som "alla" gör när dom kommer till ett hotellrum och varför inte ta lite roliga kort på detta??
 
Efter att vi hade lekt färdigt så gick vi ut i det fina vädret och satte oss och tog en lunch och gick runt och kollade lite. Sen va det dags att bada!! Vi trodde att det skulle vara ganska stort med mycket vattenrutschkanor, men det visade sig vara ganska litet och det fanns bara en rutschkana. Men det var ju fräckt ändå, Caribieninspirerat, med bar och allt. Och den vattenrutschkanan som fanns va ju rolig. Man satt i en badring och åkte ner i ett rör som blev helt kolsvart i ett parti, och ett gupp som man hoppade i och vi åkte tillsammans och lyckades få snurr på den så vi hamnade baklänges vilket va väldigt läskigt när man åkte första gången och inte visst vad som skulle hända, men såå kul. Vi såg andra som åkte utan ringen så det skulle vi också testa tänkte vi. Lina satte sig först och jag satte mig emellan hennes ben och så låg vi ner. Men gud va långsamt det gick.... och tillslut så stannade vi!! och vi kom ingenstanns för vi skrattade så mycket så vi fick ingen kraft att ta oss fram, jag kan bara tänka mig hur detta ekade upp till dom som stod i kön!! Vi satt ju fast där ganska länge så killen bakom oss åkte ju iväg innan vi hade kommit ner så han åkte rakt på oss med sin ring, rakt på Lina!! Och då skrattade vi ännu mer. Detta va ju inte så kul när vi kom till den svarta delen, kul att sitta fast där liksom....hahah. Men ner kom vi ju tillslut. Och killen stod där nere och väntade, han va väl orolig att han hade skadat oss eller nått. Sen åkte vi bara med badringen.
 
 
 
Effter badet så gick vi upp på rummet och spelade yatzy och kort och drack rosévin med nötmix till. Lina vann allt!!! Så hon fick göra vinnarpose och jag förlorarpose...haha (hur töntiga är vi på en skala?? haha)
 
Sen va det dags att göra sig iordning för utgång!! Då hade klockan sprungit iväg till nio så, men vi va inte så jättehungriga, vi hade ju ätit nötmix
 
Efter maten kom tröttheten från sjösjuketabletten fram, plus att man druckit några glas vin så vi gick inte vidare, det va ju trots allt torsdagkväll så det va ju inte så livat ute. Vi avslutade kvällen på hotellrummet istället, med mer rosévin, spel, kort och musik!!! Det hela slutade med lite inspelad sång i sängen, men dom videosarna får ni inte se!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0