Pop Explosion i Göteborg, Lisebergshallen

I onsdags var det "The Day", Dagen med stort D, kvällen jag och Pernilla väntat på sedan vi köpte biljetterna förra året innan jul. Vi hade ju såklart VIP biljett men det är det ju fler som har (det var i princip slutsålt) så om man vill ha en bra plats längst fram så måste man ändå köa. Jag åkte till liseberg vid tre (vilket är ganska sent ändå, vissa är där vid åtta på morgonen) och Pernilla kom senare. Vi blev insläppta ca tjugo i 6 och insläppet till scenen var prick 6 så man hade lite tid på sig att lämna jackan i garderoben, gå på toa och sånna saker. Vi gick direkt och ställde oss i kön som bildades in till arenan och byttes av att gå ifrån. Jag hade varit kissenödig sedan jag började köa utanför så jag behövde gå på toa. Eftersom jag skulle hämta ut mitt backstagepass och köpa tröja m.m. så gick Pernilla på toa först sen gick jag och hämtade ut mitt backstagepass!!!! och när jag gjorde det ser jag i ögonvrån hur kön börjar röra på sig och alla springer in till scenen, jag missade alltså insläppet. Bra Erica!! Pernilla hade ju gått in så jag gick in och ställde mig på en plats nästan längst fram vida scenen och fick syn på Pernilla på andra sidan staketet framför scenen, så vi stod ändå nära varandra. Så det blev ju inte riktigt som vi hade tänkt oss, men bra ändå. Toalettbesöket fick nu vänta till efter konserten, bara att knipa igen i si sådär 2 och en halv timma till. Jag behöver nog inte berätta så mycket om själva konserten för ni fattar att jag tyckte att den va GRYM!!! Det va mycket bättre tryck än i Skövde, och då blir upplevelsen så mycket bättre också. Eric var underbar som vanligt! Här kommer lite kort (Det är inte tillåtet att ta korten utan att fråga, även om jag inte kan göra så mkt åt det om ni gör det. Om någon vill låna eller kopiera, fråga gärna först för jag orkar inte sitta och skriva mitt namn på varenda kort, Tack på förhand)

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0