Frågor till Eric

Ni kanske undrar vad jag ställde för frågor? Här kommer dom (jag har försökt formulera hans svar så bra jag kunde, man kommer ju inte ihåg exakt, han sa ju mer saker men här kommer svaren på frågorna iaf)

Skövde:

1. Vart ifrån får du din inspiration när du skriver musik?
Svar: Det är väldigt olika, det handlar mycket om känslor. Vol 1 skrev jag när det var vår därför är den lite gladare. Vol 2 skrev jag när det var höst så den är lite mörkare.

2. Går du runt och lyssnar på dina egna låtar? Hur är det att höra sin röst i så fall?
Svar: Nej, jag går väl inte direkt runt och lyssnar på dom. Det är hemskt att höra sin egen röst det är som när du själv hör din egen röst på någon inspelning, man tycker ju att det låter jätte konsigt, men det är bra att göra det för att bli bättre.

3. Vilket är ditt favoritalbum av dina tre? Vilken låt tycker du är bäst på det albumet?
Svar: Jag blev mest nöjd med helheten på Vol 1 men jag älskar Hotter than fire och den är ju på Vol 2 så… Sen gillar jag Hearts in the air och Timeless


Göteborg:

1. Läste du på baksidan av min teckning?
Svar: Ja det gjorde jag.... men jag kan säga att jag får så otroligt mycket sånna saker och jag läser allt men det är svårt att komma ihåg. Sen samlar jag allting, så det blir kul sen när man är 30 bast och 40 bast och ta fram och läsa allt, det är nog först då som det är kul att läsa det. Har du någon ny bild med dig idag eller?
Jag: Nä tyvärr (Eric: Nej, med stort leende), jag orkade inte att sätta mig och måla en ny.
Eric: Nä, jag förstår det, Fan den var skitsnygg (jag: Tack) Den ligger i min bil faktiskt, jag har inte tagit ut den, jag har ett kuvert i min bil, som den ligger i.
Jag: Nästa gång blir det en ny

2.Hur va det att uppträda inför Zlatan på fotbollsgalan? Fick du träffa honom efteråt?
Svar: Det var jättenervöst, jag brukar aldrig vara så nervös som jag var då. Men tyvärr så gick det ju inte så bra, vi hade problem med tekniken på ljudet i mina öron så jag fick chansa på uteljudet som jag inte hörde så bra, och vi dansade inte så tajt, men men. Ja, jag fick träffa honom och han va helskön han kom fram till mig och ba tja, hur e läget, typ. Han är en av få personer som kan göra mig lite Starstruck, jag ser mig själv mycket i honom…

3. Hur va det att spela in kyss/hångelscenerna i Break of Dawn och Masquerade?
Svar: Det va lite stelt men mysigt. Vi träffades ju först den dagen så man ba presenterade sig och sen va det bara att börja kyssas liksom. Det blir ju gärna stelt när man har en kamera upptryckt vid ansiktet och massa folk som granskar vad man gör och en regissör som står och skriker på en vad man ska göra. Men kyssas kan jag så det är inga problem…. (han svarade så bra på denna frågan, så det blev väldigt kul stämning där...haha)

4.Eftersom du gillar Michael Jackson så undrar jag om du kan göra en moonwalk?
Svar: (se Video)

4. Kan du hälsa till min kompis Pernilla?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0