Stående Begravningsdekorationer

Nu när brudbuketterna är slut för tilfället tänkte jag fortsätta lägga upp begravningsbinderi och det är en del kan jag meddela, så det kommer nog ta ett tag innan allt är upplagt så jag buntar ihop flera arbeten i ett inlägg.

Dessa har jag gjort i skolan. Det är trditionella stående begravningsdekorationer.


Dessa två är linjegrupperade.

På denna var vi tvungna att göra en rosett, tycker dom är otroligt fula och så otroligt jobbiga att göra. Hatar dom!! Tur är att det aldrig har hänt att jag behövt göra en sån i butik. Skulle förmodlingen efter en stund av kämpande att få den fula rosetten bra (vilket typ inte går för den är även ful när den är fin) tillslut ge upp och bli så frustrerad och knyckla ihop den, den skulle sluta i papperskorgen. Okej...jag kanske överdriver en smula men dessa rosetter och jag gilar inte varandra.


Denna gjorde vi på tid och med bara ett visst antal blommor, så jag satasade på att placera blommorna symmetriskt istället för linjegrupperat. Den blev helt okej ändå.

I skolan gör man nästan bara linjegrupperade begravningsbinderier, vilket är en väldigt bra grund som man får med sig ut i arbetslivet, men så tråkigt. Sen i butik kan man hitta sin egen stil men man har fått med sig proportionerna ifrån skolan så man tänker i linjer fast ändå inte, fattar ni...? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0