Brudbukett i djungeltema

Upgiften till denna brudbukett var att man skulle göra en helt valfri brudbukett till ett tyg man fick av läraren, som symboliserade brudens klänning. Man skulle föreställa sig en brud som man skulle göra buketten till. Jag fick ett tyg som jag tyckte liknade ett höftskynke...hahah. Så jag tänkte på Tarzan och Jane som mitt brudpar och på så sätt blev det en djungelinspirerade brudbukett. Jag använde en melon som jag gröpte ur och satte en oasis i. För att få ett långt häng på buketten använde jag rankor som jag plockade ute i naturen. Blommorna valde jag utifrån temat, så det blev exotiska blommor med starka färger. Oasisen täckte jag med limefrukt. Jag blev supernöjd och tror nog att denna är min absoluta favorit av alla arbeten jag gjort.








Här ser ni tyget jag fick








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0