Shopping som slutade i dagens tabbe

Lördag idag redan, veckan har gått fort och det kommer helgen också göra. Igår efter jobbet blev det fredagsmys med go mat och idol. Shit va alla deltagare i årets idol är bra, ville inte att nån skulle åka. Idag åkte jag till Frölunda torg för att shoppa lite. Hade kollat in några plagg på nätet som jag hoppades hitta. Blev skjutsad dit och skulle åka spårvagn hem (trodde jag iaf). Jag var där själv, tycker att det kan vara skönt att shoppa själv ibland, men det finns en nackdel och det är att man inte har någon som kan hämta en annan storlek åt en utan man måste ta av sig kläderna, prova och om man inte tagit rätt storlek ja då var det bara att ta på sig igen och ut och hämta ny storlek och in igen och ta av sig allt som man precis tagit på sig...ja ni fattar...jobbigt var ordet. Man kan ju förstås fråga nån i personalen men idag fanns det igen vid provrummen. Jag hade ju också förstås tagit på mig en för stram tröja så när jag skulle ta av mig den (vilket jag fick göra ett antal gånger) så gick det inte att undvika att dra den efter ansiktet vilket gjorde att det blev smink på tröjan och min nästipp blev av med foundation, och blev lite röd....såg inte klokt ut. Men den glada nyheten är att jag hittade det jag letade efter, så jag var nöjd. När jag var klar så gick jag til spårvagnen för att ta mig hem, men vad upptäcker jag då? Jo, att mitt månadskort ligger i min andra jacka och inte i väskan som det alltid gör!! Så jag kollade saldot på mobilen, 2,59kr... så det var bara att gå hem. Det är inte jättelångt, typ 20 min promenad men grejen var att jag hade inte tagit på mig kläder för att gå ute så länge i 10 gradig värme. Så jag fick gå ganska raskt för att inte börja frysa. Så blev lite lätt svettig och fick ta min andra dusch för dagen. Här kommer ett bildsvep på dagens outfit och kläderna jag shoppade:

Dagens outfit (som ni ser inte så varm)
 
Dagens inköp:
En långkjol
 

En stickad tröja och leggings



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0