Regnet det bara öser ner...

Idag har det verkligen regnat hela dagen. Det var riktigt skönt att ligga kvar i sängen i morse när man hörde regnet smattra mot fönstret och man visste att man inte behövde gå upp. Men samtidigt var det lite tråkigt eftersom jag var ledig och hade planerat att gåt ut. Jag drog ut på frukosten och tog det lugnt. Vid 12 ringde jag min älskade farmor och frågade om hon ville hänga med till Blomsterlandet och köpa blommor till balkongen, och det ville hon. Så jag tog en dusch och fixade till mig sen åkte vi iväg i bilen. Det var faktiskt första gången jag körde bara henne. Det var inte så kul att köra i regnet bara, gillar nte att ha vindrututorkarna farandes framför ögonen eller att tänka på alla vattenpölar som kan spruta upp på folket som går på trottoaren. Nu när vi inte hade någon annan än oss själva att tänka på så kunde vi gå i lugn och ro och titta, ingen mamma som springer runt och bara ska in och köpa det hon ska ha och sen ut eller en farfar som står utanför och bara vill åka vidare, nä idag var det bara farmor och jag. Jag skulle köpa växter till en höstplantering på balkongen. Det blev ljung, prydnadskål och skimmia. Efter att ha gått runt i de affärerna vi ville så åkte i hem och drack kaffe, sen var det dags att plantera. Såhär blev resultatet:






Tjejen som älskar sitt jobb

Dagens Outfit



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0