Helgmys hos familjen Bengtsson nr 2

Hej på er!!
Sorry att jag inte uppdaterat, men har inte hunnit nu när jag jobbar heltid.

Tänkte berätta lite om helgen. I lördags efter jobbet kom Lina och hämtade mig i sin "nya" bil. En vit liten söt sak. Kan inte fatta att hon redan köpt bil, hon är liksom bara 18 år fortfarande. Hon kan den kvinnan!!! Men iaf, så skjutsade hon mig hem till henne. Det var så roligt att äntligen få komma hem till henne och hennes underbara familj, det är lite som mitt andra hem. Vi gick raka vägen till bastun och bastade innan middagen, så mysigt och härligt va det. Maten var superdupergod, som alltid och även sällskapet. Sen va det upp till soffan med godis, chips och cider för att se på film innan det var dags för sängen för vi var så trötta, jag som jobbat till halv sex och Lina som var förkyld. Vi vaknade upp till en ganska solig men blåsig söndag. Vi gick upp vid 11 och åt frukost med egengjord latte...det ni. Sen åkte vi iväg för att handla till dagens pyssel. Lina skulle göra hjärtan (till gravar eller dörren) som hon ska sälja och jag fick hjälpa till. Vi åkte till blomsterlandet där dom btw redan börjat skylta med julsaker, är det någon mer än jag som tycker att det är på tok för tidigt?? Det var fullt utsmyckade granar, tomtar, ljus och massa annat. Varför ska dom börja så tidigt??? Det är ju bara oktober, ta det lugnt!!. Väl hemma igen så tog vi på oss varma kläder och stövlar och gick ut i skogen och plockade material, som bark, gräs och mossa. Sen ställde vi oss inne i deras lada (ja, dom bor på landet) och pysslade nästan hela söndagen. Snacka om arbetssakadade!!...hahah. Men det var hur mysigt som helst :). Tyvärr glömde jag att ta bilder, kanske att jag kan fixa det till ett senare inlägg.


Här är några bilder på oss från i vintras när vi plockade pinnar till yrkesbeviset (en skolgrej)

 Såhär ser vi oftast ut på kort tillsammans, miner är liksom våran grej

Det är kul att plocka pinnar!!

Min väska råkade fastna under min rumpa när jag böjde mig under alla miljoner grenar...

Det blev lite krångligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0