Julafton

Nu har jag lite tid över för tt skriva lite om min julafton. På morgonen äter vi alltid hemmgjord risgrynsgröt, så även i år. Efter frukosten gjorde vi iordning oss för att åka iväg till min farbrors familj, där vi skulle fira med dom och farmor och farfar. Vi va där lite innan kalle började så vi satte oss och tittade på det (Jag kommer aldrig bli för gammal för tecknat, jag bara måste se det på julafton fast jag typ kan varenda replik...haha). Efter det åt vi den goda julmaten och pratade och hade det jättemysigt. Sen var det dags att dela ut julklapparna, tomten kom som vanligt. I våran släkt bjuder vi alltid tomten på något stärkande (om ni förstår vad jag menar) och kollar sen hur han bär sig åt för att få in det i munnen. När tomten går öppnar vi julklapparna. Jag fick en hel del av det jag önskade mig plus några överraskningar. Sen drack vi kaffe och åt risalamalta och julgodis, mycket gott! Senare på kvällen kör vi alltid julklappsleken (orkar inte förklara men ni vet säkert vad det är). Det bir oftast så att två stycken eller ibland alla som slåss om ett paket som man vill ha, så va det även i år och det var jag som köpte det, så jag ville ha den själv. Men tillslut va det farmor som fick det. Det blir rätt kul när man blir av med det men sen snor tillbaka det. Här är lite bilder från dagen


Dagens Outfit

 
Farmor och Farfar                         Jag och brorsan


 

 

 
Jag och mamma (Herre vad vit jag ser ut)

 




Julklappsleken!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0