2 bagare och 1 smet...

Hejsan hoppsan!!
Idag har jag varit hos Anna (min underbara "extra mamma") och julbakat. Mys på hög nivå, kan jag lova. Det var skönt att få komma hemifrån ett tag, men trött var jag, men det gick. Först blev jag bjuden på frukost, hemmagjord risgrynsgröt, knäckebröd med skinka och senap, mums! Med julmusik i högtalarna (+ lite Saade), förkläde på och alla ingredienser på plats fick vi bakat saffransbullar, rullrån, drömmar och kardemummasnittar. Här kommer lite bilder. Synd att man inte kan lägga in dofter också för det luktade så otroligt gott i köket. 






Istället för vanliga lussekatter gjorde vi som sagt saffransbullar med mandelmassa som fyllning













 
Julstämmning om nått!! Tack Anna Panna för en jättemysig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0